SATSO ve SAÜ işbirliği ile yürütülen Sakarya'nın İhracat ve İthalatını Geliştirme Projesi (SAİGEP) kapsamında dış ticaret potansiyeli olan firmalara verilecek eğitimlerle ilimizin dış ticaretinin geliştirilmesi ve böylece gerek ilimiz ekonomisine gerekse ülke ekonomisine katkıda bulunulması hedefleniyor.

 

Bu hedefe ulaşmak için projenin ikinci aşamasına geçildi ve projede yer alan firmaların dış ticaret potansiyellerini belirlemeye yönelik çalışmalar başladı. Bu çalışmalar kapsamında projede yer alan firmalar ziyaret edilerek dış ticaretlerinin geliştirilmesi için yapılması gerekenler hakkında yol haritaları oluşturulacak.

8 Nisan'da eğitim programı fiili olarak başlayan Sakarya'nın İhracat ve İthalatını Geliştirme Projesi'nde (SAİGEP) yer alan firmalara; dış ticaret işlemleri, ihracat ve kambiyo mevzuatı, dış ticaretin finansmanı, gümrük kanunu ve yönetmeliği, dış ticarette rejimler, vergilendirme, teslim şekilleri, ithalat mevzuatı ve dış ticaret mevzuatı konularında eğitimler verilmeye devam ediliyor.

 

Firmalara dış ticaret, hedef pazarlar, uluslararası pazarlama, dış pazar teşvikleri, uluslararası pazarlar ve dış ticaret potansiyeli konularında toplam 128 saatlik eğitim verilmesinin ardından, projede yer alan firmaların dış ticaret yapabilen birer firma haline gelmeleri amaçlanıyor.

 

Bu amaca ulaşma için ise firmaların gerek iç, gerekse dış pazarlardan pay alabilmeleri noktasında yapılması gereken çalışmalar aşama aşama planlanıyor.

 

Bu doğrultuda, ilk olarak projede yer alan Yılgenci Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi'nde üç ayrı incelemede bulunan Sakarya Üniversitesi Sapanca Meslek Yüksekokulu Dış Ticaret Program Başkanı aynı zamanda projenin eğitmenlerinden Burhan Özkan, bu çalışmaların ilkinde firmanın profilini inceledi. İlk çalışma ziyaretine Yurtdışı İş Geliştirme Komisyonu Başkanı Günay Güneş'de iştirak etti. Ziyarette; firmanın ürün yapısı, üretim hattı, çalışma şekli ve satış politikası üzerine yapılan ilk incelemelerde firmanın iç ve dış pazardaki yeri gözden geçirildi. Firma yetkilileri de incelemelerde hazır bulunarak firmaları hakkında detaylı bilgiler aktardılar.

 

Çalışmanın ikinci aşamasında ise firmanın iç ve dış pazardaki hedefleri ve yapmak istedikleri ortaya konularak, bu hedeflere ulaşmak için izlenmesi gereken metotlar belirlendi.  

 

Üçüncü inceleme safhasında ise firmaya bir yol haritası çizildi. Bu yol haritası içerisinde firmanın müşterileri öncelik sırasına göre a,b,c şeklinde gruplandırılarak, bu gruplarla ilgili hedefler ortaya koyuldu. Firmanın satış performansını artırması için öncelikle yakın ve çevre illerdeki tüm alıcıların dökümünün yapılması planlandı. Bu sayede firmanın öncelikle hitap edeceği muhtemel alıcılarına mal satabilmesini sağlamak için neler yapılması gerektiği konusu detaylandırıldı.

 

Firmanın kısa, orta ve uzun vadeli iş planları ile yapması gerekenlerin de planlandığı çalışmanın bir diğer ayağını ise yurt dışı pazar ağını geliştirmek için yapılması gerekenleri ortaya koymak oluşturuyor. Ayrıca firma yöneticileri ve çalışanlarına pazarlama eğitimi verilerek pazarlama konusundaki hakimiyetlerinin artırılması da yol haritasının bir diğer parçası.

 

Dış ticaret potansiyeli olan firmalara verilecek eğitimlerle birer ihracatçı-ithalatçı firma olmalarını sağlamak amacıyla hazırlanan SAİGEP projesine; projede yer alan diğer firmalara yapılacak inceleme ve danışmanlık çalışmaları ile devam edilecek..  

Haber Tarihi : 15/6/2010
HABER MEDYA
PAYLAŞ
Son Haberler ::