“MARKALAŞMADA İSMİN ÖNEMİ YOK”

 

“Marka bir etkidir. Etkiyi oluşturan yöneticilerdir. Marka yoksa etkide yoktur. Ya bir etki olarak marka yönetirsiniz, ya da çocuklar iflas ettirsin diye yatırımlar yapar fabrikalar kurarsınız. Etki sizsiniz” mantığı çerçevesinde SATSO Genç Girişimciler Kurulu girişimcilere yol göstermek ve Marka olmanın önemini vurgulamak adına harekete geçti.

 

Bu doğrultuda Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası Genç Girişimciler Kurulu tarafından SATSO Eğitim Salonunda “Etki Sizsiniz-Markanın Serüveni” konulu bir eğitim semineri düzenlendi. Seminere Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Kösemusul, Yönetim Kurulu Üyeleri, MHP Milletvekili Adayı Enver Toçoğlu, Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Tolga Ballık ve Girişimciler Kurulu üyeleri ile SATSO Üyeleri katıldı.

 

Pazarlama Stratejileri Uzmanı Dr. Erem ŞENTÜRK tarafından verilen seminerde; “Neden marka olmalıyız?, Marka Olabilmek için Neler yapmalıyız?, Marka nedir, ne değildir?, Marka olmak çok mu zordur?, Yapanlar nasıl yaptı?, Ticari başarı formülü diye bir şey var mıdır?, İhracat mı fasonculuk mu?, Çok uluslu şirketler nasıl oluyor da bizden daha az çalışarak bizden daha karlı olarak satıyorlar?, Miras bırakılmış müşterilerden başka müşteri yok mu?, Mal üretmek mi Mal satmak mı?, Kendi müşterisini imal eden sanayici nedir? Konularında detaylı bilgiler verildi.

 

Katılımın oldukça yoğun olduğu seminerde konuşan Dr. Erem Şentürk şunları dile getirdi: “Uğraştığınız iş üzerinde 5 yıldır çalışıyorsanız siz markayı biliyorsunuz demektir. Markalaşma yolunda önemli olan unutmamız gerekenlerdir. Geleneksel algılardan uzaklaşmak markalaşmada önemli bir adımdır. Kurumsal anlamda bir marka olarak ilerlemek için yazılı bir kültür edinmek önemlidir. Yazı yazma not alma özelliğiniz yoksa siz marka olamazsınız. En çok kim not tutuyorsa o başarılı olandır. Sözlü kültür yetmez taleplerinizi ya da anlatmak istediklerinizi sözlü olarak dile getirirseniz anlam kayar ve amacınıza ulaşmanız zaman alır. Marka zor değil, karışık değil, pahalı değil, gereksiz değildir. Marka olmanın temel ilkesi üründür, ürün yoksa diğer kuralların anlamı yoktur. Markalar ürünleri ile doğar, büyür ve ölür. Ayrıca ve en önemli hususlardan biri de “markalaşmada ismin hiçbir önemi yok”. Koç Holding'in ismi buna en güzel örnektir. Önemli olan markamızı ürün merkezimizle yaşatabilmek ve ayakta tutmaktır. Adın ve sembollerin önemi yok önemli olan onların arkasında yaptıklarımızdır. Ürün pazarlamada etki alanınız da markanız kadar önemlidir. Müşterilerinizi ve ürün tüketicilerini çok iyi tahlil ederek birbirinden ayırabilmelisiniz tüketici ve müşteriye ne zaman odaklanılacağının iyi bilinmesi gerek” dedi.

Dr. Şentürk Markalaşmanın püf noktalarını ise şöyle özetledi: “Kaliteli arz yoksa bant da yok, İcat yapmak zorundayız, patent mutlaka alınmalı, uzman olmak zorundayız, şemsiye marka olmaya gitmemeliyiz, doğru sunmalıyız, tutarlı olmalıyız”

 

 Çok keyifli bir ortamda geçen seminerin ardından Pazarlama Stratejileri Uzmanı Dr. Erem ŞENTÜRK'e SATSO Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Tolga Ballık günün anısına ithafen yağlı boya tablo hediye etti.

 

Haber Tarihi : 15/4/2011
HABER MEDYA
PAYLAŞ
Son Haberler ::