Bir müdürün idaresi altında çalışan bu servisin görevleri şunlardır;
- Üyelere ilişkin yeni kayıt (Şirket kuruluşu ve şahıs firması kurulması), değişiklik(Genel Kurul, hisse devri, adres, yetki değişikliği, Şirket birleşme, Nevi değişikliği, sermaye artırımı, madde tadili) ve kayıt silinme işlemlerinin yürütülmesi,
- Tescil edilen ve ilana tabi evrakların Ticaret Sicil Gazetesinde yayımlanmasının sağlanması,
- Yayınlanan Ticaret Sicil gazetelerinin ilgili dosyalara kaldırılması,
- Oda Sicil Müdürlüğü tarafından düzenlenen ( Oda kayıt sureti, faaliyet belgesi, ihale belgesi, yerli istekli belgesi, gazete suret onayı, İB formu, Yetki belgesi vb. ) evrakların verilmesi,
- Sicil Memurluğunca düzenlenen ( Sicil tasdiknamesi, Tapu Belgesi, İhale belgesi, Gazete suret onayı, vb. ) evrakların verilmesi,
- Üye kimlik kartlarının hazırlanıp verilmesi,
- Üye istatistik bilgilerinin düzenlenmesi,
- Tescile dayanan üye kayıt, silinme ve diğer değişikliklerin yönetim kuruluna sunulması,
- Yönetim Kurulu sonrası değişiklilere ilişkin kararları kayıtlara geçirilmesi ve üye sicil dosyalarına kaldırılması,
- Mahkemelerden, İcra Dairelerinden ve diğer resmi kurumlardan gelen yazıların Oda Sicil Müdürlüğü'nce cevaplandırılması.
- Mahkemelerden, İcra Dairelerinden ve diğer resmi kurumlardan gelen yazıların Ticaret Sicil Memurluğu'nca cevaplandırılması.
- Genel Sekreterlikçe verilen benzer nitelikteki diğer görevlerin yerine getirilmesi.
Sicil Servisi E-Posta Adresi: sicil@satso.org.tr