Son zamanlarda bazı gerçek veya tüzel kişiler tarafından ödül, itibar, kariyer, tüketici güveni ve benzeri isimlerle düzenlenen organizasyonlarla karşılıklı menfaat ilişkisi çerçevesinde belirli bir miktar ödeme veya bağış yapılarak ödül veya beratların verildiği, herhangi bir objektif kriter veya ölçüme dayanmadan verilen ödüllerin tüketicilerde güven oluşturmak amacıyla reklamlarda kullanıldığı dolayısıyla tüketicilerin yanıltıldığı hususlarının tespit edildiği belirtilerek; verilen ödüllerin herhangi bir menfaat temin edilmeksizin verilmesi ve önceden ilan edilen objektif kriterlere uygun olması, ödül vermeye haiz alanında yetkin jürilerin oluşturulması ve reklamcılık sektöründe haksız rekabete sebebiyet vermemesi adına yasal mevzuata riayet edilmesi konularında gerekli özenin gösterilmesi gerektiği ifade edilmektedir.

 

Resmi yazıya ulaşmak için tıklayınız.

Duyuru Tarihi : 5/3/2025
Paylaş