Küresel krizin sebep olduğu ekonomik durgunluğa çare olarak ülkeler iç pazarı canlandırmaya çalışıyor. Bu çalışmalar kapsamında ekonomik durgunluğu aşmak ve çareler üretmek gayreti gösteren kurumların başında da Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği geliyor.

Ekonomik durgunluğu aşmak için mücadelesini sürdüren TOBB "Kriz varsa çare de var" kampanyasından sonsa "Evini Yenile Türkiye" kampanyası başlatarak ekonominin lokomotif sektörlerinden olan yapı malzemeleri sektörünü canlandırmayı hedefledi. Kampanyaya Halk Bankası  kredi desteği verecek. Kampanyada hedef üç yada 100 bin kişinin 1 milyar lira harcayarak evinin tadilatını yapması.

TOBB, Halkbankası ve Yapı Malzemeleri sektörünün . 1 Eylül'de başlaştığı "Evini Yenile Türkiye" kampanyası kapsamında 100 bin tüketiciye Halkbank tarafından yüzde 0.33'ten başlayan faiz oranları ile kredi verilecek. Kampanya ile yapı sektörüne 1 milyar Lira'nın üzerinde iş hacmi yaratılması hedefleniyor.

TOBB, Halkbank, Yapı Malzemeleri sektörünün tüm dernekleri, 83 firma, 13 binden fazla bayinin katıldığı "Evini Yenile Türkiye" kampanyası ile tüketicilerinin ev yenileme ihtiyaçlarında cazip imkânlar yaratılması hedefleniyor. Kampanya ile yapı malzemeleri sektöründe talebin canlandırılması, istihdamın artırılması, ülke ekonomisine katkı sağlanması amaçlanıyor.

Bu kapsamda Halkbank 12 ay vadeye yüzde 0.33, 13?24 ay vadeye yüzde 0.80, 25?36 vadeye yüzde 0.95 faiz oranı uygulanacak. Tüketicilerin ev yenilemede kullanacakları kredi limiti ise 2 bin ile 50 bin TL arasında olacak. Yapı malzemeleri ve işçilik harcamalarına kullanılacak kredi aynı zamanda 2 ay geri ödemesiz olarak verilecek.

Yapı malzemeleri sektörü, Halkbank ve TOBB'un güçlerini bir araya getirerek başlattıkları ''Evini Yenile Türkiye'' kampanyasının tanıtımı amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, ''Bir tarafta banka, bir tarafta üretici, reel sektör, bir tarafta tüccar-bayi, bir tarafta da vatandaş var. Dördünün de kazanacağı bir kampanyaya adım atıyoruz.'"

Uyuşmazlık çözümünde en ideal çözümün kazan-kazan yöntemi olduğunu, bu yöntemin ''pastadan dilim çalmak yerine pastayı büyütelim'' yaklaşımı taşıdığını vurgulayan Hisarcıklıoğlu, ''Zira burada bir duble kazan kazan durumu söz konusu. Bir tarafta banka, bir tarafta üretici, reel sektör, bir tarafta tüccar-bayi, bir tarafta da vatandaş var. Dördünün de kazanacağı bir kampanyaya adım atıyoruz. Bu işin dört kazananı var. Türkiye'nin ihtiyaç duyduğu ahengi de bu kampanyada hayata geçiriyoruz'' diye konuştu.

Hisarcıklıoğlu, 2009'un ilk çeyreğinde yüzde 13,8 küçülme yaşayan Türkiye'de inşaat sektöründeki küçülmenin yüzde 18,9 olarak gerçekleştiğini anımsatarak, yapı malzemeleri sektörünün vergi indirimlerinden ve teşviklerden de faydalanamadığını belirtti. TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, ''Oysa Türkiye'nin en büyük sorununun bugün işsizlik olduğu hatırlanırsa, sektörün önemi daha da iyi anlaşılır. Bu öncü sektörümüzün daha fazla desteklenmeye ihtiyacı vardır'' dedi.

Eylül, ekim ve kasım aylarını kapsayan ''Evini yenile Türkiye'' kampanyasının, hem sektöre ihtiyaç duyduğu desteği sağlarken hem de tüketiciye çok cazip fırsatlar sunacağını ifade eden Hisarcıklıoğlu, 3 aylık süreçte kampanyaya 100 bin tüketici başvurusu beklediklerini, ortalama bir evin tadilatını 10 bin liradan hesapladıklarında 1 milyar liralık iş hacmi hedeflediklerini bildirdi. Hisarcıklıoğlu, kampanya kapsamında faizlerin 0,33'ten başladığına dikkati çekerek, ''0,33, benim ömrümde, iş hayatımdaki gördüğüm en düşük faiz oranı'' dedi. Kredinin 2 ay ödemesiz olacağını da belirten Hisarcıklıoğlu, böylece ramazan ve okul kayıtları döneminin kredi geri ödemesi yapılmadan geçirilmesini de sağlayacaklarını ifade etti.

TOBB olarak bu projeyi bir sinerji politikası olarak gördüklerini söyleyen Hisarcıklıoğlu, ''Darısı diğer sektörlerimizin başına. Bu platform, Türkiye'nin yüzünü güldürecek bir koalisyon'' şeklinde konuştu.

Evlerin mutfakları, banyoları, pencereleri, boyası unutulmak, ihmal edilmek zorunda kaldı. Bugün başlattığımız kampanya kapsamında Halkbank'ın vereceği ihtiyaç kredisini 'evde yaşam kalitesini artırma' kredisi olarak görüyorum. Başka bir ifade ile evde huzur kredisi... İnsanın eve yaptığı yatırım aslında huzuruna yaptığı yatırımdır. Araştırmalar gösteriyor ki, özellikle şehirlerde insanların evleri onların huzur kaleleri, hayatın keşmekeşinden sıyrıldıkları bir limandır.''

Toplam kredi bedelinin yüzde 50'sini aşmayacak şekilde işçilik, ustalık, hizmet bedeli gibi masrafların banka tarafından kredi kapsamında değerlendirileceğini belirten Hisarcıklıoğlu, bu hizmetler faturalandırılacağı için de kayıt altına gireceğini, kampanyanın kayıt dışılığın önlenmesinde de rol oynayacağını kaydetti. Hisarcıklıoğlu, bugün inşaat sektörü ile yaptıkları kampanyanın benzerlerini başka sektörlerle yapmak için çalışmalarının sürdüğünü, evini yenile kampanyasının gazete, televizyon ve açık hava reklâmlarıyla bu haftadan itibaren başlayacağını söyledi.

Konuşmasının ardından basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Hisarcıklıoğlu, ''Başka sektörlerle ilgili çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah bunu da çok yakın zamanda kamuoyuyla paylaşacağız'' dedi.

Halkbank Genel Müdürü Hüseyin Aydın da nerede bir üretim varsa, Halkbank'ın orada var olduğunu ve var olmaya devam edeceğini belirterek, ''Kampanyanın başarılı olması için elimizden gelen her türlü gayreti göstereceğiz. Yaklaşık 700 şubemizde çok ciddi anlamda bu işin pazarlamasını yapacağız'' dedi. Yüzde 0,33 ile yüzde 0,95 arasındaki faiz oranlarının son derece cazip olduğunu, 36 ay vadeye kadar bu krediyi kullandıracaklarını ifade eden Aydın, eylülde başlayacakları kampanyanın kasım ayı itibariyle sona ereceğini, talep bulmaları durumunda yeni kampanyalar yapabileceklerini veya bu kampanyayı uzatabileceklerini bildirdi.

Haber Tarihi : 9/9/2009
PAYLAŞ
Son Haberler ::