Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası (SATSO) tarafından "Hedef Pazar Analizi ve Ticari İstihbarat Eğitimi" gerçekleştirildi.
SATSO’nun resmi eğitim/seminer platformu SATSO Akademi’de gerçekleşen eğitimde, Eğitmen Gökhan EROL ve Barış YAŞBALA'nın sunumu ve anlatımıyla GTİP Numarası, Doğru Satış Kanalı Tespiti, Fuarlar, Türkiye’nin İhracatının Analizi, Yakın Pazarların Analizi, konu başlıkları altında bilgiler paylaşıldı ve merak edilenler cevaplandırıldı.
Eğitmen Gökhan EROL ve Barış YAŞBALA eğitimde özetle şunları dile getirdi: Üretilen ürünün yükseliş ve düşüşlerini analiz etmek kolaylaşmıştır. Veriler, analiz edilerek yükselen ve düşen pazarlara ulaşmak mümkündür. Hedef Pazar Analizi yapılarak, satılan ürününüzü belli bir sayıya indirgeyerek indirdiğiniz sayı üzerinden analize devam edilmelidir. Satış kanalı doğru tespit edilmelidir. Satış kanallarının doğru seçilmesinin ülkeden ülkeye farklılık gösterdiği aktarılırken, yerinde yapılan pazar araştırmalarının bu noktada kritik rol oynadığına dikkat çekildi. Ürün tanımı ve markanızın olumsuz anlam içerip içermediğinin o alana girmeden önce kontrol etmelisiniz.
TradeMap uygulaması üzerinden ülkelerin ithalat oranları incelenmiştir. Verilerde Amerika, Hollanda, Çin, İngiltere ve Singapur dikkat çeken ülkeler arasındadır. Dünyadaki ithalat verilerine bakıldı. Türkiye’nin dünyaya yapılan ihracat verileri incelendi.
Katılımcılara, Hedef Pazar Analizi (HPA) puanı oluşturulmasında kullanılan lojistik imkanlar, kültürel yakınlık, nüfus, vergi yapısı ve GSYİH gibi kriterler hakkında bilgi verildi. Fuar seçiminin önemine vurgulayarak, fuar öncesi ve sonrası yapılacaklar iyi planlanmalıdır. Fuar sonrası çalışmalar için hazır mıyız? Personel, ürün, dış ticaret ve fuar konusunda eğitimli mi? gibi soruların cevabı bilinmelidir.” ifadeleri kullanıldı.
Eğitimde, dış ticarette Dijital Pazarlama ve Yapay Zekâ Kullanımı konuları da ele alındı. Dış ticaret verilerinin analiz edilmesi, raporların ve istatistiklerin değerlendirilmesi gibi süreçlerde yapay zekânın nasıl devreye girdiği örneklerle anlatıldı. ChatGPT gibi araçların e-posta yanıtlama, müşteri bulma ve elde tutma gibi işlerde kullanılarak satışa daha fazla zaman ayrılabileceği ifade edildi.
Haber Tarihi : 17/4/2025