Sorunlar Masaya Yatırıldı
Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası bünyesinde faaliyet gösteren ve çoğunluğunu telekomünikasyon ve bilgisayar faaliyetleri ile iştigal eden 31. Meslek Komitesi Üyeleri, Sakarya Ticaret İl Müdürü Mitat Onay ve Tüketici Hakem Heyeti Başkanları, yetkilileri ve THH’de SATSO’dan görevlendirilen üyelerle bir araya geldi.
Ev sahipliğini 31. Meslek Komitesi Başkanı İbrahim Arabul, Meclis Üyeleri; Behlül Bayrak, Necmettin Kırık, Komite Başkan Yardımcısı Enes Sevindik ve Komite Üyesi Ahmet Şehit yaptığı toplantıda Tüketici Hakem Heyeti uygulamaları konusunda değerlendirmeler yapıldı.
Toplantıda özellikle telekomünikasyon sektörünün temsil eden üyelerle yapılan istişarelerde üyelerin cep telefonu gibi ürünlerde kestiği faturada distribütör kaşesinin de yer almasının daha uygun olacağı vurgulandı. Fatura bilgilerinin detaylı bir şekilde olması gerektiği konusunda üyeler uyarıldı.
Ayrıca arızalı ya da kusurlu ürünler için teknik servislerin telefonları geç gönderdiği ve müşteri mağduriyetinden dolayı sıkıntı yaşandığı ve dolayısıyla satıcı firmaya ceza verildiği ifade edilerek teknik servislerin konuya ihtimam göstermeleri gerektiği dile getirildi. Ürünle ilgili sorun yaşayan üyelerin tüketici hakem heyetine başvurmaları halinde distribütör firmaya yönelik bir şikâyet başvurusu yapmaları gerektiği konusu hatırlatıldı. Bunun yanı sıra şikayetçi müşterinin sorunu ile ilgili detaylı bilgiler ve bulguların üyenin elinde olması gerektiği tüketici hakem heyeti tarafından savunma istenmesi halinde hazır olması gerektiği ifade edildi.
Toplantı ile ilgili değerlendirmede bulunan 31. Meslek Komitesi’nden Meclis Üyesi Behlül Bayrak “Üyelerimizin talebi üzerine Tüketici Hakem Heyeti Başkanları ve Ticaret İl Müdürümüzle gerçekleştirdiğimiz toplantımız oldukça verimli geçti. Sektörel anlamda ticari yaşamımızı olumlu ve olumsuz etkileyen konuları tüm hatları ile değerlendirdik. Bilgi aldık, istişare ettik. Bu anlamda sektörümüz açısından çok faydalı oldu. Katılan üyelerimize ve konuklarımıza teşekkür ediyor, bizlere bu imkanı sunan SATSO Yönetim Kurulumuza teşekkür ediyoruz. 31. Meslek Komitesi olarak hem üyelerimizin sektörel sorunlarının çözülmesi hem de tüketicilerimizin mağduriyetlerini gidermek adına elimizden gelen gayreti göstermeye devam edeceğiz. ” dedi.
Toplantı iyi niyet dilek ve temennilerin ardından sona erdi.
Haber Tarihi : 28/3/2017