KARAR:1
Şükrü Bölükbaşı tarafından Odamıza gönderilen 12669 sayılı şikayet talebinin görüşülmesi.
Söz konusu şikayet talebi doğrultusunda şikayet sahibi ile görüşülmüş olup bahsi geçen konu hakkında mağduriyeti giderilmiştir.25.12.2018.11
KARAR:2
İstanbul Ticaret ve Sanayi Odasının 26/11/2018 tarih 131398 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmeliğin değiştirilmesi yazısı hakkındaki destekleme yazısının görüşülmesi.25.12.2018.11
İlgili yazımızı destekleyen görüşlerinden ötürü İstanbul Ticaret Odasına teşekkür yazı yazılmasına ve İstanbul Ticaret Odasının ilgili meslek komitesi ile sektör hakkında görüş alışverişi yapmak üzere bir komite toplantısı organize edilmesi hakkında yazı yazılmasına.25.12.2018.11
KARAR:3
1 nolu kararımız ile alakalı Komitemiz bundan sonraki yapılacak şikayetler ile ilgili müşterinin alışverişini yapmadan önce gerekli kontrol ve araştırmaları yaparak önceden bilgi sahibi olmasını alışverişinin yaptığı ürünün sağlam çalışır ve paketli halde aldığı taktirde bir başka yerdeki fiyat sebebi ile iade etmesinin önüne geçecektir ve şikayeti muhatap almayacaktır. 25.12.2018.11
KARAR:4
Meslek grubu üyelerimizi sektör hakkında bilgilendirmesi ve fikir alışverişinde bulunulması için tarih ve zamanı daha sonra belirlenmek üzere bir kahvaltı programı düzenlenmesine meslek gurubu üyelerimizin sms ve mail bilgilendirilme yapılmasına ve söz konu kahvaltı programındaki masrafların komitemiz bütçesinden karşılanmasına ilgili toplantı hakkında yerel basında haber yapılmasına.25.12.2018.11
KARAR:5
Özellikle son zamanlara yabancı menşei’li internet firmalarında verilen elektronik ürün fiyatları gerçekçi değildir.Piyasaların karmakarışık olduğu bu zamanlarda mağazalarımızda yasal yollar ile ve faturalı temin edilen ürünlerimiz satışa sunulurken E-ticarette %30 ile %40’lara varan farklar ile karşılaşmaktayız. Sayın Ticaret Bakanlığına Odamızca bu internet sitelerinin denetlenmesini fatura ve kalite yönünden gereken hassasiyetin gösterilip gösterilmediğinin sorulmasını istiyoruz.Ayrıca internet sitelerinin içerisinde dükkan açan 1 yıl sonra bu dükkanları kapatıp ortadan kaybolan ticaret erbaplarının piyasayı ve halkımızı mağdur edilmesinin önüne geçilmesini denetlemelerin sıklaştırılmasını istiyoruz. Unutulmamalıdır ki grey market ürünleri bu şekilde halkımıza satılarak milyonlarca lira zarar uğratılmıştır. Yeni tehlike internet sitelerinin reklam gücü ile Hepsiburada.com örneğinde olduğu gibi içerideki küçük satıcıların yapmış olduğu hilelerdedir. Satılan cep telefonlarının 2 yıl garantisi dükkanını kapatan bu kişiden nasıl sorulacaktır. Bu iş yerlerinin Ticaret Bakanlığına teminat mektubu verilmesini talep ediyoruz. Söz konusu mağduriyetlerin giderilmesi için ilgili Bakanlık nezdinde girişimlerde bulunması için TOBB’a yazı yazılmasına.25.12.2018.11
KARAR:6
Meslek grubumuz ile ilgili genel sorunlar tartışıldı.25.12.2018.11
KARAR:7
Dilek ve temenniler dinlendi. 25.12.2018.11
Haber Tarihi : 1/2/2019