KARAR:1

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Planlama Yatırım ve İnşaat Dairesi Başkanlığının 08/03/2019 tarih 96-1165 sayılı ve 13/03/2019 tarih ve 99-1222 sayılı Arıtma Tesisi Dengeleme Haznesi Mikseri hakkındaki yazısının görüşülmesi.

Meslek Komitemiz tarafından yapılan araştırmalar sonucu;

1 Adet Mikser Fiyatı:30.000TL(otuzbintürklirası)

1 Adet Pergel Vinç Fiyatı:6.000TL(altıbintürklirası)

Otomasyon ve Kablolama(Elektirik) işi fiyatı:8.000TL (sekizbintürklirası) olarak belirlenmiştir. Söz konusu fiyatların ilgili firmaya yazılı olarak bildirilmesine.26.03.2019.14

 

KARAR:2

Odamıza gelen ve Komitemize havale edilen T.C. Geyve Asliye Hukuk  Mahkemesi’nin 25/02/2019 tarih ve 2019/89 Esas sayılı yazısı görüşüldü.

Dava konusu,işyerinde 31/10/2013/-20/03/2015 ve 30/09/2015/-15/07/2016 tarihleri arasında hızlı tren şantiyesinde uzun süreli konaklayarak tünel işçisi olarak çalışan 4 yıllık mesleki deneyimi bulunan bir işçinin Temmuz 2016 tarihi itibari ile ne ve brüt maaşının 1.800TL (binsekizyüztürklirası)   olabileceği kanaatimizin ilgili mahkemeye yazılı bildirilmesine.26.03.2016.14

KARAR:3

Odamıza gelen ve Komitemize havale edilen T.C. Sakarya 4.İş Mahkemesi’nin 18/03/2019 tarih ve 2018/521 Esas sayılı yazısı görüşüldü.

Dava konusu, işyerinde Betonarme demirci-demir ustası olarak çalışan bir kişinin fesih tarihi olan 2018 yılı Nisan ayı itibarı ile alabileceği ücretin 2.000TL (ikibintürklirası) olabileceği kanaatimizin ilgili mahkemeye yazılı bildirilmesine.26.03.2016.14

KARAR:4

Odamıza gelen ve Komitemize havale edilen T.C. Sakarya 4.İş Mahkemesi’nin 18/03/2019 tarih ve 2018/519 Esas sayılı yazısı görüşüldü.

Dava konusu,işyerinde Betonarme demirci-demir ustası olarak çalışan bir kişinin fesih tarihi olan 2018 yılı Nisan ayı itibarı ile alabileceği ücretin 2.000TL (ikibintürklirası) olabileceği kanaatimizin ilgili mahkemeye yazılı bildirilmesine.26.03.2016.14

KARAR:5

Odamıza gelen ve Komitemize havale edilen T.C. Sakarya 4.İş Mahkemesi’nin 18/03/2019 tarih ve 2018/522 Esas sayılı yazısı görüşüldü.

Dava konusu, işyerinde Betonarme demirci-demir ustası olarak çalışan bir kişinin fesih tarihi olan 2018 yılı Nisan ayı itibarı ile alabileceği ücretin 2.000TL (ikibintürklirası) olabileceği kanaatimizin ilgili mahkemeye yazılı bildirilmesine.26.03.2016.14

KARAR:6

Odamıza kayıtlı Yapı Denetim firmaları ile yapılan istişare toplantısında, aşağıda belirtilen yapı denetim ile ilgili problemler ve çözüm önerileri tespit edilerek gerekli  kararlar alınmış olup, söz konusu talepler  hakkında ilgili Bakanlığa iletilmek üzere TOBB’a yazı yazılmasına.

1-Aynı parsel üzerinde birden fazla yapı denetim kuruluşunun görevlendirilmesi?

Öneri: Parsel üzerinde yapılan yapılarda bina,istinat,bekçi kulübesi gibi parseli ilgilendiren yapıların nasıl ki mimari müellifi tek olduğu gibi yapı denetiminin de tek olması gerekmektedir.

2-Havuzdan atanan işlerin yapı sahibi ve proje müellif iletişim bilgilerinin eksikliği?

Öneri: Sisteme düşen işin iletişim bilgilerinin eksikliği ve proje sorumlusu mimarlar ile direk irtibata geçilememesi işin ruhsat başvuru süresini uzatmaktadır.

3-Havuzdan atanan işlerin projelerinin tamamlanmadan atanması?

Öneri: İlgili idare tarafından işin sadece mimari projesi görülerek değil, ilgili idarenin imar durumuna, plan notlarına ve ilgili idarenin ilave ruhsat ekinde istediği gibi yapı sahibi tarafından ilgili kurumlardan alması gereken evrakların ve diğer ruhsata ait projelerin tamamlanması ile sistemden onaylanarak havuza atılması.(sisteme, proje ve ekleri tamamlanmadan ön Y.İ.B.F başvurusu yapılmaması)

4-Havuzdan gelen küçük m2 işlerin maliyetini karşılamaması?

Öneri: Havuzdan atanan küçük m2'li işlerin sözleşme bedel oranının sabit olması dolayısıyla  maliyet olarak ((kontör ve laboratuvar hizmetinin (laboratuvar tarafından kesilen fatura tutarının bile karşılamaması bunun sonucu olarakta bu ödemelerin mal müdürlüğü taraından nasıl ödeneceğinin bilinememesi) hizmeti yerine getirebilmek için yapı denetim kuruluşunun personel ve hizmet masrafını karşılayamaması vb. ) sözleşmelerin minimum bir taban fiyat belirlenmesi veya laboratuvarlara yapılacak ödemelerin yapı denetim firmaları tarafından değil de, bedellerin laboratuvar ve yapı sahibi arasında yapılacak sözleşme ile yapı sahibi tarafından ödenmesi, için bir fizibilite çalışması yapılması gerekmektedir.

5- Osb’lerde %75 iskontonun kaldırılması.

Öneri: Mevcut sistemde organize sanayi bölgelerinde yapılan yapıların zorunlu olan %75 indirim oranının sabit olmasından dolayı maliyet olarak yapı denetim firmalarını zora sokmasından dolayı katsayının normal yapı sahipleri için belirlenen katsayıya orantılı olarak düzenlenmesi.

6-Yapı denetim hizmet bedeli katsayısının arttırılması.

Öneri: Günümüz piyasa şartlarında  maliyetlerdeki artışlardan dolayı katsayının yetersiz olduğu, yönetmelikte katsayı ile ilgili gerekli düzenlemenin yapılması.

7-Yapı sahibi değişikliğinde yapı denetim firmasının değişmesi.

Öneri: Yapı denetim firması devam etmeli iş yeniden havuza atılmamalı.

8- Yapı denetim firmalarına atanan işlerin şeffaf olarak görülmesi?

Öneri: Atama işlerinde şeffaflığın sağlanması amacıyla  denetim firmalarına atanan işlerin diğer tarafından sistem üzerinden görülebilmesi adına düzenleme yapılması.

9-Aynı yapıya birden fazla yapı denetim görevlendirilmesi.

Öneri: Proje müellifi tarafından sehven çift olarak sisteme işlenen ve belediyesi tarafından onaylanan yibf lere çift yapı denetim atanmaktadır. Kontrolü (pafta,ada,parsel) yapılmadan havuzdan iş atamalarının yapılmaması gerekmektedir. Sehven girilen bu yibfleri düşürebilmek için yibf ret etme butonu yada ilgili idarenin üst yazısı ile çevre ve şehircilik il müdürlüğü tarafından ivedilikle düşürülerek herhangi bir hak mahrumiyetinin yaşanmaması.

10-İlgili idarenin fesihli işlemde yapı sahibinin yazılı dilekçesi olmadan YDS sistemine girmemesi.

11-Yapılacak inşaatın yapı sahibi veya müteahhiti tarafından finans güvencesinin sağlanması gerektiği.

Açıklama: Ruhsat alıp finans eksikliğinden yarıda kalmış inşaatlar yada bütçesi hazırlanmamış yapılara ruhsat alınması gibi durumlar, mal sahibini, satın alanı ve yapı denetim firmalarını mağdur etmektedir.

12-Yapı sahibinin veya müteahhidinin  yapıda oluşabilecek risklere karşı yapının sigortalanması gerekmektedir.

13-Yapı Denetim bedeline etki edecek İnşaat sahasına ulaşım zorluk katsayısı gibi bir kat sayı eklenmesi.

Öneri:Yapı Denetim bedeline  yapı denetim firması merkezi ile inşaat sahası arasındaki mesafeye oranlı olarak yapı denetim bedellerinin kat sayısının düzenlenmesi.(İnşaat sahasına ulaşım zorluk katsayısı gibi bir düzenlenme yapılabilir)




Haber Tarihi : 28/6/2019
Paylaş