Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası bünyesinde çalışmalarını yürüten ve çoğunluğunu sigortacılık ve finans sektöründe faaliyet gösteren firma temsilcilerinin oluşturduğu 16. Meslek Komitesi sigorta poliçelerinin sigorta acenteleri dışında yapılmasına tepki gösterdi.
SATSO 16. Meslek Komitesi çeşitli bankaların tüketicilere zorunlu sigorta, bireysel emeklilik gibi ürünler pazarlamalarının sektörde haksız rekabete neden olduğunu dile getirdiler.
Konu ile ilgili değerlendirmede bulunan 16. Meslek Komitesinden Meclis Üyesi Oktay Topçu, bankaların artık bankacılık değil sigortacılık yapar hale geldiğine vurgu yaparak, “Artık maalesef günümüzde kendi uzmanlık alanında olmayan sektörlere ait hizmet veren firmalar çoğalıyor. Bu doğrultuda yakın zamanda Odamız 9. Meslek Komitesi’nin başlattığı “Herkes Kendi İşini Yapsın” çalışmasına SATSO 16. Meslek Komitesi olarak bizler de destek veriyoruz. Bu sıkıntının sadece beyaz eşya perakende sektöründe değil ülkemizdeki çoğu sektörde yaşandığını, artık maalesef kendi uzmanlık alanında olmayan sektörlere ait hizmet veren firmaların çoğaldığını görüyoruz.
Sigortacılık ve finans sektörünün Sakarya’daki temsilcileri olarak bizler, ülkemizdeki bankaların müşterilerine zorla sigorta yaptırmasına, tüketicinin sigorta şirketlerini seçimine kısıt koymasına tepki gösteriyoruz.
Vatandaşlarımıza yönelik olan bu uygulama yıllardan beri tüketici şikayetlerine de sık sık konu olmakta, tüketicinin başka sigorta acentesinden yaptırdığı sigortası bankalar tarafından çoğu zaman kabul edilmemektedir. Bankalardan kredi çeken bir tüketiciye kanuna aykırı olmasına rağmen hayat sigortası dahil kredi çeşidine göre kasko, trafik, konut, deprem ve bireysel emeklilik gibi ürünlerde verilmeye çalışılıyor. Devam eden bu uygulama, işin gerçek uzmanı olan sigorta acentelerine ve sektörümüze zarar veriyor. Uzun zamandır kanun ve yönetmeliklere aykırı faaliyet gösteren bankalara yapılan incelemede iki büyük bankadan biri 94.7 milyon diğeri ise 187.1 milyon lira ceza almışlardır. Bu konularda büyük cezalar ile karşı karşıya kalmasına rağmen hala kanunlara aykırı hareket etmeye devam eden bankalar var. Hazinenin şikayetler çerçevesinde incelemesi devam etmektedir. Tüm bu cezalara rağmen köklü bir çözüm bulunamadığı da bir gerçek. Tüketicilerin bilmesi gereken kredi almak için gittikleri hiçbir finansal kurum sigortanın kendilerinden yapılmasını zorlayamaz. Tüketici istediği yerden sigortasını yaptırabilir. Bunun için acentelerimiz her zaman tüketicilerin yanında olacaktır.
Ayrıca son dönemde sık sık asıl iş kolu sigortacılık olmayan işletmeler fatura tahsilat merkezleri, muayene istasyonları, bakkallar, marketler vb gibi işletmeler sigortacılık yapmaya çalışmakta ve kendi işi dışında işlerle uğraşmaya çalışmaktadır. Bu konuda SAİK ve hazine nezdinde çalışmalar yapılmış bazı usulsüz aracılara uyarılar verilmiştir. Denetimler artarak devam etmektedir. Tüketiciler unutmasın ki sigorta uzmanlık gerektirir. Bakkaldan, marketten dolayısı ile deterjan, biber, domates satılan yerden Sigorta alınmaz…
Her sektörün kendi uzmanlık alanında, kendi gerektirdiği sınırları içerisinde faaliyetlerini yürütmesi ve başka sektörlere ait hizmetleri tüketicilere zorla dayatmaktan vazgeçmesi gerektiğini savunuyoruz. Sigortacılık Kanunu’nun 32. maddesine göre kimsenin tüketicilere zorla sigorta yaptırmaya yetkisi yoktur. Bir sigorta şirketi nasıl banka kredisi veremiyorsa bir banka şubesi de müşterisine sigorta poliçesi kesmemeli. Biber satılan yerde beyaz eşya satılamayacağı gibi banka şubesinde de sigorta aracılık hizmeti verilmemeli.” ifadelerini kullandı.
Uygulamanın sigorta acentelerinin hizmetlerine engel olduğuna dikkat çeken komite üyeleri, tüketici konumundaki vatandaşların bu konu hakkında dikkatli olmaları ve haklarını aramaları tavsiyesinde bulundular.
Haber Tarihi : 4/2/2020