KARAR:1
Odamıza gelen ve Komitemize havale edilen T.C. 1.İş Mahkemesi’nin 30/12/2019 tarih ve 2019/18 Esas sayılı yazısı görüşüldü.
Dava konusu, 2 yıl deneyime sahip inşat kalıp ustasının Aralık 2014 tarihi itibari ile alabileceği brüt miktarın aralarında özel bir sözleşme yoksa 1.300,00TL olabileceği kanaatimizin ilgili mahkemeye yazı yazılarak bildirilmesine.28.01.2020/24
KARAR:2
Odamıza gelen ve Komitemize havale edilen T.C. 1.İş Mahkemesi’nin 30/12/2019 tarih ve 2019/20 Esas sayılı yazısı görüşüldü.
Dava konusu, 2 yıl deneyime sahip inşat kalıp ustasının Aralık 2014 tarihi itibari ile alabileceği brüt miktarın aralarında özel bir sözleşme yoksa 1.300,00TL olabileceği kanaatimizin ilgili mahkemeye yazı yazılarak bildirilmesine.28.01.2020/24
KARAR:3
Odamıza gelen ve Komitemize havale edilen T.C. 1.İş Mahkemesi’nin 30/12/2019 tarih ve 2019/21 Esas sayılı yazısı görüşüldü.
Dava konusu, 5 yıl deneyime sahip bir kalıp ustasının Eylül 2017 tarihi itibari ile alabileceği brüt miktarın aralarında özel bir sözleşme yoksa 1.600,00TL olabileceği kanaatimizin ilgili mahkemeye yazı yazılarak bildirilmesine.28.01.2020/24
KARAR:4
Yapı Müteahhitlerinin Yasası Hakkında:
02.03.2019 tarih ve 30702 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan ve 02 Aralık 2019 tarihi itibariyle yürürlüğe giren “Yapı Müteahhitlerinin Sınıflandırılması ve Kayıtlarının Tutulması Hakkında” yönetmelik gereği inşaat mühendisi ya da mimarların iki ortaklı bir şirket olmaları durumunda ortaklardan yetki belgesi alacak kişinin şirketteki hissesinin %51 olması gerekmektedir.
02 Aralık 2019 tarihi itibariyle yürürlüğe giren Yönetmelik sebebiyle inşaat mühendisi ya da mimarlardan oluşan iki ortaklı şirketlerde yetki belgesi alacak kişinin şirkette %51 hisseye sahip olması gerektiğinden %49 hisseye sahip diğer ortağın hakkı elinden alınmakta, kişinin şirketle ilgili geçmişteki bütün hizmeti hiçe sayılmakta ve %49 hisseye sahip inşaat mühendisi ya da mimar mağdur olmaktadır.
Üyelerimizden gelen taleplere istinaden inşaat mühendisi ya da mimarlardan oluşan iki ortaklı şirketlerde yetki belgesi almak için %51 hisseye sahip olunması zorunluluğunun düzeltilmesi hususunda ilgili Bakanlık nezdinde gerekli girişimlerde bulunulması için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ ne yazı yazılmasına.28.01.2020/24
KARAR:5
TMMOB Serbest Mimarlık Hizmetleri Uygulama Yönetmeliği Hakkında:
Türk Mühendis ve Mimarlar Birliği Mimarlar Odası Serbest Mimarlık Hizmetleri Uygulama, Tescil Ve Mesleki Tescil Yönetmeliğinin 3. Bölüm, 9. Maddesinde “Sermaye şirketi ortağı olarak serbest mimarlık hizmetleri büro tescil belgesi alınabilmesi için mimarın şirketteki hisse oranı şirket sermayesinin ortaklara bölünmesi ile bulunacak paydan ve aynı zamanda diğer ortaklardaki en yüksek hisse oranından fazla olacaktır; bu oran yüzde On’dan az olamaz.” denilmektedir.
Bu kural mimar ve mühendislerin sermayesi oranında ortaklık yapmalarına engel teşkil etmektedir. Adeta mimarın hissesi hiçbir ortaktan daha az olamaz denilmektedir. Bu kural sermaye şirketlerinde diğer şirket ortaklarına mağduriyet yaşatmaktadır. Hiçbir anlamı olmayan bu kuralın düzeltilmesi hususunda ilgili Bakanlık nezdinde gerekli girişimlerde bulunulması için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ ne yazı yazılmasına.28.01.2020/24
KARAR:6
Sakarya’ nın Depreme Hazırlığı;
17 Ağustos 1999 tarihinde büyük acılar yaşadığımız depremin üzerinden 20 yıl geçmiştir. Bildiğimiz gibi Adapazarı’ nın zemini, dolgu alivüyon zemin olduğundan ve kayaya uzak olduğundan deprem etkisini büyülteme yönünde yapılara negatif etki göstermektedir. Zeminimizin ikinci handikabı ise sıvılaşabilen katmanlarının bulunmasıdır. Buda ani çökme ve devrilmelere sebep olmaktadır. Zeminimiz bu yönü ile dikkate alındığında 1999 öncesi yapılmış 5 katlı yapıların büyük bir depremde can kaybına sebep olacağı aşikardır. 1999 öncesi mevcut 5 katlı yapıların acilen bina bazında kentsel dönüşümle yenilenmesi (mevcut imar planlarına bakılmaksızın) gerekmektedir.
Yukarıda bahsettiğimiz tehlike ile ilgili Belediyemizin Deprem ve Zemin İnceleme Müdürlüğü’ nün ne tür hazırlıklar yaptığının bilgisinin tarafımıza da verilmesini talep ediyor ve bu çalışmalara komitemizin gerekli katkıyı vermeye hazır olduğunun belirtilmesini bu konuyla ilgili Sakarya Büyükşehir Belediyesi’ ne yazı yazılmasına.28.01.2020/24
KARAR:7
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ nın hazırladığı Otopark Yönetmeliği defalarca ertelenmiştir. Yönetmeliğin uygulama zorluğu sebebi ile ertelenmek yerine revizyon edilerek güncellenmesi ve uygulanabilir hale getirilmesi gerekmektedir. Bu konu ile ilgili görüşümüzün Çevre ve Şehircilik Bakanlığına iletilmesi için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ ne yazı yazılmasına.28.01.2020/24
KARAR:8
Meslek grubumuz ile ilgili genel sorunlar tartışıldı.28.01.2020/24
KARAR:9
Dilek ve temenniler dinlendi.28.01.2020/24
Haber Tarihi : 14/5/2020