Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası Isıtma, Soğutma ve Mekanik Tesisat sektörüne yönelik çalışmalarına ara vermeden devam ediyor.

Sektörün sahip olduğu yoğun ve geniş servis ağının sistemli, güvenli bir şekilde çalışabilmesi adına girişimlerde bulunan komite üyeleri, Sakarya Ticaret İl Müdürlüğü’ne ziyaret gerçekleştirerek Ticaret Bakanlığı’nın geliştirmiş olduğu Servis Bilgilendirme Sistemi (SERBİS) uygulaması hakkında bilgiler aldılar.

SATSO Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Doğan Çatalbaş, 7. Meslek Komitesi Başkanı Emre Şahin ile Komite Üyelerinde Hayrettin Uçkaç ve Mutlu Aydın‘ın iştirakiyle Sakarya Ticaret İl Müdürü Emre Atmaca’ya gerçekleştirilen ziyaretin ana konusunu son dönemlerde artan sahte servis mağduriyetleri ve şikayetleri oluştururken, bakanlığın bu konudaki girişimi olan SERBİS uygulaması da tanıtılarak bu tarz mağduriyetlerin önüne geçilmesi hedefleniyor.

Konu ile ilgili değerlendirmede bulunan Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Doğan Çatalbaş, “7. Meslek Komitesi ve tesisat sektörü olarak üyelerimiz ve beraberinde çok geniş bir yetkili servis ağını da temsil ediyoruz. Son zamanlarda sahte servislere yönelik yaşanan mağduriyetler, artan şikayetlere yönelik gündem oluşturmak ve çözüm bulmak adına çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Bu bağlamda da Sakarya Ticaret İl Müdürümüz Emre Atmaca’ya konu ile ilgili ziyaret gerçekleştirdik.

Bilinçli Tüketici ve Donanımlı Yetkili Servis Ağı

Bu soruna yönelik geliştirilen SERBİS uygulaması hakkında detaylı bilgiler edinen 7. meslek komitesi olarak üyelerimizi uygulama hakkında daha da bilgilendirme yapmayı umuyoruz. Temmuz 2020 tarihinden itibaren zorunlu olan SERBİS uygulaması 200’ü aşkın ürün grubundan satış sonrası hizmetin daha etkin, güvenilir ve faydalı çalışmasını hedefliyor.

SERBİS ile tüketicilerin satış sonrası desteğe ihtiyaç duydukları anlarda doğru yetkili servislere ulaşması ve sahte servislerin yol açtığı mağduriyetlerin önüne geçilmesi amaçlanıyor. SERBİS sistemine kayıt olacak yetkili servisler, “Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgeleri” ile birlikte kayıt olmak zorunda oldukları için bu uygulamada sahte servislerin bulunmasının da önüne geçilmiş oluyor. Bu sayede de tüketici hakları korunarak daha bilinçli bir tüketici profili oluşturulması ve ilgili mevzuatlara uygun yetkili servis ağı oluşturulması mümkün olacaktır.” ifadelerini kullandı.

Komite Başkanı Şahin: Tüketicilerimizi ve Sektör Temsilcisi Üyelerimizi www.servis.gov.tr Adresini Kullanmaya Davet Ediyoruz

7.Meslek Komitesi Başkanı Emre Şahin ise konuyla ilgili; “Tüketici ihtiyacı olduğu servisi www.servis.gov.tradresinden firma, marka, sektör, ürün, il veya ilçe bazında arama yaparak bulabilecektir. Bütün tüketici vatandaşlarımızın bu adresi kullanmalarını ve beraberinde sektör temsilcisi yetkili servis firmalarımızın da kayıt yaptırmalarını şiddetle tavsiye ediyoruz. 7. Meslek Komitesi, tüketicilerin korunması ve sektörümüzün mağduriyetinin engellenmesi adına her zaman çalışmalarına devam edecektir.”

SERBİS uygulamasının yanında mevcut birtakım uygulamaların devamının sahte servislerin faaliyetlerinin durdurulmasına yardımcı olacağını dile getiren Komite Başkanı Şahin, tüketicilere aşağıda belirtilen önlemlere uyulmasının önemini hatırlattı.

  • Yetkili servis aramalarını servis.gov.tr adresinden yapmak,
  • 0850 alan kodlu numaralardan gelen sahte aramaları “izinsiz” arandığını beyan ederek CİMER’e şikayet etmek
  • Arama motorundan yapılan aramalarda dikkatli ve seçici davranmak;
  • Gelen servislerden yapılan işlemin faturası almaya özen göstermek.
Haber Tarihi : 19/4/2021
Haber Medya
Paylaş