İlimiz ve bölgemizin ulaşımı ve yatırım anlamında gelişmesine yönelik çalışmalar yürüten Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası (SATSO) ve MÜSİAD Sakarya Şubesi işbirliği ile "2023 Hedefinde Raylı Sistem ve Ulaşımdaki Yeri" konulu bir panel düzenlendi.
Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonu’nda SATSO ve MÜSİAD’ın ortaklaşa düzenlediği panele; Milli Tren Projesi hakkında bilgi vermek üzere, TÜVASAŞ Genel Müdür Vekili Hikmet Öztürk, Hızlı Tren Projesi kapsamında yürütülen çalışmalar hakkında değerlendirmelerde bulunmak üzere, TÜLOMSAŞ Genel Müdürü Hayri Avcı, Şehir içi Raylı Ulaşım konusunda bilgi vermek üzere Durmazlar Holding AŞ. Genel Müdür Yardımcısı Sabahattin Ara ve Şehirlerarası tren ve hızlı tren konusunda sunumu ile Hyundai- EUROTEM Genel Müdürü JH Kim panelist olarak iştirak etti.
Panele ayrıca Vali Yardımcısı Nurettin Yücel, SATSO Başkanvekili Günay Güneş, MÜSİAD Sakarya Şube Başkanı Ahmet Genç, SATSO Yönetim Kurulu Üyeleri, MÜSAİD Yönetim Kurulu Üyeleri, sektör ve sivil toplum temsilcileri katıldı.
Toplantının açılış konuşmalarını SATSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Günay Güneş ve MÜSİAD Sakarya Şube Başkanı Ahmet Genç gerçekleştirdi.
Panelin gerekliliği önemi konusunda değerlendirme yapan MÜSİAD Sakarya Şube Başkanı Ahmet Genç, sektöre ivme kazandıran çalışmalar hakkında bilgi vererek, "Elektrikli tramvay, hafif demiryolu taşıtları, hızlı tren, dizel ile çalışan tren, yeni nesil taşıtlar, sürücüsüz, manyetik raylı sistemle çalışan taşıtlar, sektöre ivme kazandıracak çalışmalardan bazıları…Demiryolu ulaşımı, yük taşımacılığı açısından hem düşük maliyetli hem de can güvenliği açısından önemli bir ulaşımdır. Çevre dostu taşımacılık sistemi olan demiryolu sektörünün payının arttırılması, Türkiye’nin ve Dünya’nın temiz ve yeşil geleceği için gereklidir. Bu nedenle demiryolu geleceğimizdir. Ülkemizde hızla demiryolu sektörü gelişiyor. Bu süreçte hedefimiz sadece teknoloji satın alan bir ülke konumuna düşmemek olmalıdır.” dedi.
Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Günay Güneş ise, SATSO olarak tüm paydaşlarla birlikte hareket ettiklerini söyleyerek, demiryolu ulaşımını önemsediklerini belirterek şunları dile getirdi; “Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası olarak tüm paydaşlarımızla birlikte şehrimizin modern ve çağın şartlarına en uygun şekilde güncellenmesinden yana olduğumuzu her fırsatta dile getiriyor ve bu doğrultuda gerçekleştirilen tüm çalışmalara büyük bir heyecanla destek veriyoruz.
Türkiye ve Sakarya her alanda önemli mesafe kat etti. Büyüme ve gelişmenin de beraberinde getirdiği sorumluluklar var. Özellikle ulaşımda, raylı sistemler konusu çok önemli. Raylı sistem biliyorsunuz, hesaplı ve güvenli bir ulaşım kaynağı ve aynı zamanda çevreci bir ulaşım sistemidir. Türkiye’mizin 100. Yıl hedeflerinde ulaşım yatırımlarında en önemli paylardan biri de hiç kuşkusuz raylı sistem yatırımları olmuştur. Ülkemizin 100. Yıl hedeflerine ulaşma yolunda bizler de üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirmek için çalışmamız gerekiyor. Bu panel de çalışmamızda ayrı bir yer tutacaktır.
1923 yılında 4 bin 559, 1940’ta 8 bin 637 km hatta sahip olan bir Türkiye’de 100. Yıl hedefi yaklaşık 45 milyar dolarlık bir yatırım ile 9 bin 978 km hızlı tren hattı, 4 bin 997 km konvansiyonel hat olmak üzere 14 bin 975 kilometre yeni demiryolu hattı inşa etmek.
Mesela yaklaşık 1,5 gün süren Edirne-Kars arası da 4′te 1 oranına inecek ve 8 saatte Türkiye’nin bir ucundan diğer bir ucuna yolculuk yapılabilecek. Bu Cumhuriyet tarihinin en büyük demiryolu hamlesi ve bizleri oldukça heyecanlandıran hedefler.
Bugün de programımızda değerli konuklarımız bahsettiğim konuda, Milli Tren, Hızlı Tren, Şehiriçi raylı ulaşım ve Şehirlerarası Ulaşım ve Hızlı Tren konularında bizlere önemli ve kapsamlı bilgiler vereceklerdir.
Sakarya özelinde paydaşlarımızla birlikte hayata geçirdiğimiz çalışmalar sonucunda 9 OSB ve yaklaşık 90 bin istihdamdan, Sn. Cumhurbaşkanımızın bizzat müjdesini verdiği Otomotiv İhtisas Endüstri Bölgesi’nden, Otomotiv Üssü Sakarya’dan söz ediyoruz.
Sakarya’mızın nitelikli istihdamı ve 100 yılı aşkın bir imalat tecrübesi var. Otomotiv sektörünün yanı sıra raylı sistemde de iddialıyız, azimliyiz. Bugün Otomotiv Üssü olmaya hazırlanan, Türkiye’mizin stratejik yatırımları olan Milli Tank Altay’ı üreten Sakarya’mızda TÜVASAŞ, inşallah Milli Treni üretecek. Biz Otomotiv şehri kavramına taşıt araçlarını da dâhil ediyoruz. Raylı sistemde de ihtisaslaşmış bölge olmak Sakarya’mızı geleceğe daha güvenle hazırlayacaktır.” dedi.
Müstakil Sanayici İşadamları Derneği (MÜSİAD) Otomotiv Sektör Kurulu Başkanı Talha Özay Uluğ ise moderatörlüğünü yaptığı panel konuşmasında, “Sayın Cumhurbaşkanımızın geçen hafta yaptığı Sakarya ziyaretinde Karasu ile ilgili vermiş olduğu otomotiv ihtisas bölgesi olması noktasındaki müjdesi, hepimizi heyecanlandırmış, sevindirmiş ve tabii ki de yeni hedeflere ufuk açmıştır. Otomotiv üssü olmasının yanı sıra gelecekte ülkemizde yerli sanayinin ana damarlarından biri olma yolunda hızla ilerleyen raylı sistemler konusunda da Sakarya'nın raylı sistemler ihtisas bölgesi olarak yakın zamanda ilan edilmesini heyecanla ve sabırsızlıkla beklemekteyiz."dedi.
MÜSİAD'ın 2023 hedeflerine koşan Türkiye'nin dinamik çarklarının başını çekmek adına "hızlı, yüksek ahlak ve ileri teknoloji" misyonunu değiştirmeden büyüdüğünü ifade eden Uluğ, "Bugün ülkemizin 86 noktasında, dünyada 65 ülke, 166 noktada, 11 bin üyesiyle her platformda söz sahibi olmak adına çalışmaktadır. Bunun yansımalarını basından da görebiliyoruz" diye konuştu.
Moderatörlüğünü Uluğ'un yaptığı panelde Türkiye Vagon Sanayii AŞ (TÜVASAŞ) Genel Müdürü Hikmet Öztürk, "Milli Tren Projesi", Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ (TÜLOMSAŞ) Genel Müdürü Hayri Avcı,"Hızlı Tren Projesi", Durmazlar Holding AŞ Genel Müdür Vekili Sebahattin Ara, "Şehiriçi raylı ulaşım" konusunda sunum yaptı.
Formun Altı
Haber Tarihi : 20/4/2015