Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası (SATSO), Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Amazon ve Boğaziçi Üniversitesi işbirliği ile KOBİ’lerimize e-ihracat yolunda rehberlik etmek amacıyla “BiTıklaAvrupa” eğitim programı gerçekleştirildi.

SATSO Ali Coşkun Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen eğitime SATSO Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Doğan Çatalbaş, SATSO Genel Sekreteri Teyfik Öztürk, Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi Eğitmeni Dr. Emre Doğru, Amazon.com.tr Satış Müdürü Emrecan Sarıkuzu, SATSO Meclis üyeleri, firma temsilcileri ile çok sayıda ilgili iştirak etti.

Programın açılış konuşmasını gerçekleştiren Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası (SATSO) Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Doğan Çatalbaş, “SATSO olarak KOBİ’lerimizin ihracat faaliyetlerini geliştirmelerine yardımcı olacak “BİTıklaAvrupa” programına ev sahipliği yapmaktan memnuniyet duyuyoruz. Bizim hedefimiz, ihracat rakamlarımızı ve ihracatçı sayılarımızın artışını sağlamaktır. SATSO olarak, dünyanın yol aldığı ihracat yarışında, Sakarya olarak geride kalmamak adına üyelerimize e- ticaret ve e- ihracat konularında da destek olmaya gayret ediyoruz. KOBİ’lerimizin dijital yetkinliğini artıracak projeler üretiyor, işbirliklerini geliştiriyoruz.” ifadelerini kullandı.

Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi Eğitmeni Dr. Emre Doğru, “Şirketler dijital dünyanın evrimine göre ürettikleri ürünleri tüketicilere kattıkları değer ile artık e-ticaret platformlarında buluşturuyor. Dijital dünyanın gelişimine baktığımız zaman çoğu platform yakın tarihlerde ortaya çıkmıştır. Dünyada perakende e-ticaret satışını bölgesel olarak baz aldığımızda ilk olarak Çin ve ABD gelmektedir. Rekabetçi bir piyasa ortamı içerisinde bu platformlar sayesinde girişimcilere büyük fırsatlar doğabilmektedir. Türk tüketicisi yapılan araştırmalara göre özellikle mobilden satın almayı daha çok tercih ediyor ve her an her yerde gerçekleştirebiliyor. Alışveriş sitelerinde yer alan kullanıcı yorumları ile tüketiciden tüketiciye etkileşimin arttığını görebiliyoruz. Dijital tüketicilerin %75’i kendi anadilinde satış yapılan platformları tercih ediyor. E-ticaret faaliyetleri arasında fiyat avantajı, tüketici yorumu, ürün çeşitliliği ve karşılaştırma, bilgi zenginliği ve kişiselleştirilmiş öneriler internetin dijital tüketiciye sunduğu fırsatlar olarak dikkat çekmektedir.” dedi.

Amazon.com.tr Satış Müdürü Emrecan Sarıkuzu, ‘Avrupa pazarına nasıl girilir’, ‘Pazar performansı nasıl arttırılır’, ‘Avrupa’da nasıl mağaza açılır’ ve ‘Amazon marka kaydı neler sağlar’ konularında bilgi vererek şunlara değindi; “Avrupa’daki 6. pazaryeri olarak Amazon Türkiye açıldı. Çünkü genç nüfus çok fazla ve yüksek büyüme potansiyeline sahip. Türk KOBİ’lerine Avrupa’ya ihracatlarında satıcı destek ekibi, lojistik, site içi reklam desteği ve sponsorlu ürünler gibi destek imkanları sunuluyor. Ürünlerin gönderimi taşıyıcı firmaların indirimli fiyatları ile sağlanıyor. Ürünlerinizi tüketiciye sunmanız için üç farklı şekilde listeleme imkanı sunuluyor. Aynı zamanda Avrupa’da bulunan depolama alanlarını ürünlerinizin güvenliği ve hızlı teslimatı için tercih edilebilmektedir.” dedi.

Verimli geçen eğitim soru-cevap bölümünün ardından sona erdi.

Haber Tarihi : 3/3/2020
HABER MEDYA
PAYLAŞ
Son Haberler ::