Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası ile Doğu Marmara Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezi (ABİGEM) işbirliğinde, SATSO Üyelerine yönelik “Müşteri Odaklılıkta Kişisel Gelişim Eğitimi” gerçekleştirildi.
Eğitmen Esra Öztürk’ün sunumuyla webinar platformu üzerinden gerçekleştirilen eğitimde müşteri tanımı ve müşteri memnuniyet beklentileri, müşteri odaklılık, kaliteli hizmet, pazarlama gibi konularda ayrıntılı bilgiler verildi.
Yeni Dünyanın Tek Odağı Müşteri
Müşterinin artık kendine özgü ürünler ve pazarlama anlayışı beklediğini dile getiren eğitmen Öztürk, sürekli değişen pazarlama algısında günceli takip etmeden ayakta kalınamayacağının altını çizerek şunları dile getirdi; “Müşteri odaklılık son zamanlarda çok daha önemli olan, firmaların ayakta kalması için ana stratejileri haline gelen bir konudur. Eskiden bir firma neyi, ne şekilde, nasıl özellikte üretiyorsa halk onu almak zorundaydı, çünkü başka üreten veya alternatif yoktu. Zamanla rekabet oluştu, tüketicide fiyat ve kalite algısı meydana geldi ve en sonunda tüketici ne üretileceğine kendi karar verecek hale geldi.
Müşteriyi artık iyi analiz etmek çok önemli. Bir ürün ortaya koyup müşteriyi bekleme dönemi geride kaldı. Müşterinin neye ihtiyacı var, istekleri neler beklentileri neler diyerek bunları bilmeli ve ürünümü buna uygun ortaya çıkarmalıyız. Müşteriye karşı empati yeteneğine sahip olmak gerekiyor. Müşterinin gözünden bakan markalar her zaman öne çıkıyorlar. Bu nedenle kurumsal olarak SWOT analizi yapmak, güçlü zayıf yönleri bilip, tehditler ile fırsatları zamanında algılamak gerekiyor.
Sadık Müşteri Az, Alternatif Çok
Artık firmalar için müşteri özelinde birtakım soruların cevaplarını önceden bilmek gerekiyor. Bugünün müşterileri için artık birçok satıcıya ulaşmak çok kolay ve müşteri çok daha güçlü bir konumda. Bir sorun yaşadığında marka hakkında görüşlerini çok kolay bir şekilde milyonlarca insan ile paylaşabiliyor. Firmalar artık değişime adapte olarak kendini sürekli değiştirmek, geliştirmek, güncele ayak uydurması gerekiyor. Sadık müşteri kavramı artık çok azaldı ve tüketicinin alternatifi çok daha fazla hale geldi” dedi.
Haber Tarihi : 8/4/2021