Sakarya Ticaret ve Sanayi
Odası ile TOBB ETÜ-SEM işbirliğiyle “Sosyal Medya ve Dijital İtibar” konulu
online eğitim gerçekleştirildi.
SATSO Üyelerine yönelik, Aycan
Ulusan’ın sunumuyla gerçekleştirilen eğitimde yeni dünya, yeni hedef kitle ve
birey özellikleri, dijital pazarlama ve markalaşmada kurumsal sosyal medya
kullanımı, dijital iletişim stratejilerine genel bakış ile dijital itibar ve
kriz yönetimi gibi konular ele alındı.
Eğitmen Aycan Ulusan sunumu
sırasında verdiği bilgilerde şunlara değindi: “Yeni normalin tüketicileri artık
güvensiz. Yeni normalin şirketleri ise geleneksel yöntemleri bıraktı ve internet
ile hareket arttı. Artık yeniliklere ayak uydurmak çok daha fazla önem arz
ediyor ve şirketler için zemin çok daha kaygan.
Temel haber kaynağı artık
sosyal medya oldu. Ancak yalan haberin paylaşılması doğru haberin
paylaşılmasından daha fazla. Geleneksel habercilikte haberlerin önce doğruluğu
araştırılırdı. Şimdi ise sadece 1 kişi gündemi değiştirecek güce sahip
olabiliyor. Türkiye yalan haberin en yoğun biçimde yayıldığı ülkelerin başında
geliyor. Sosyal medyada spekülasyon, manipülasyon ve yalan bilgi çok daha fazla
yer alıyor. Sosyal medya kırılgan ekonomiler için çok daha tehlikeli. Birkaç
kişi sosyal medya üzerinden finansı provoke edebiliyor ve de başarılı
olabiliyorlar.
Bir bilginin, bir haberin
hızla yayılabildiği bu dijital ortamda herhangi bir kurumla ilgili bir anda
ortaya çıkabilecek rahatsız edici bir gelişmelerin bütünü online itibar
krizi olarak adlandırılmaktadır. Ortaya çıkabilecek bu tip krizlerin en
başından sonuna kadar yani neden olan etkenlerin, neler yapılabileceğinin,
nasıl bir yol izlenebileceğinin planlanması gerekmektedir. Eğer krizin planlanması
yapılmamış ise de en hızlı şekilde mutlaka yapılması gerekmektedir.
Krizler ve günümüzde daha
önemlisi dijital krizler şirketin varlığını tehdit eder, beklenmedik ani
değişiklikler yaratır. Kriz zamanlarında krizin farkında olmak çok önemlidir.
Tüm paydaşlar, çalışanlar krizin bir parçası olarak görülmelidir. Kriz
yönetiminde olayı kabullenmek, olayı reddetmek, konuyu saptırmak seçenekleri
vardır. İtibar oluşturmak yıllar süren bir iş olsa da itibarı yok etmek 5
dakika bile sürmeyebilir.” ifadelerini kullandı.
Eğitim soru-cevap ile geçen
son bölümün ardından noktalandı.
Haber Tarihi : 4/10/2021