Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası ile TOBB ETÜ-SEM iş
birliğinde “Kişisel ve Kurumsal İmaj Yönetimi” konulu online eğitim
gerçekleştirildi.
Çok sayıda SATSO Üyesinin katılımı ve Devlet Tiyatrosu
Sanatçısı, İletişim ve Davranış Bilimleri Uzmanı Adnan Erbaş’ın sunumuyla
gerçekleştirilen eğitimde imajın tanımı, öğeleri, kurum imajı oluşturmak,
kurumsal imaj oluşumunda etkili olan faktörler ve kişisel imajı oluşturan
ögeler gibi birçok konuda ayrıntılı bilgiler paylaşıldı.
İmaj Zihinde Oluşan Düşüncedir
Eğitmen Adnan Erbaş sunumunun yanı sıra verdiği bilgilerde
genel olarak şunları dile getirdi: “Ana hatlarıyla imaj, kurumların ya da
şahısların insanlar üzerinde bıraktıkları izlenimlerdir. İmaj kişinin başka
biri hakkındaki düşüncesidir. Herhangi bir konuda zihinde oluşan düşünce ve
fikirlerdir. Karşı taraf üzerinde bıraktığınız etkidir.
Bir kurumun imajına ilk etki eden, kurumların yapısal
durumları ve bunun karşıya yansımasıdır. Ayrıca kurumların dış görünümleri,
çevre düzenlemeleri, kurumun işleyişindeki hız bile kurumsal imaja etki eder.
Şirketlerin sahip olduğu kültür, ekonomik gücü ve tarihsel geçmişi birleşerek
ticari hayatta bir imaj oluşturur. Bir başka faktör ise, çalışanların tutum ve
davranışları, insanlarla iletişimleri, bilgileridir. Kişilerin sahip oldukları
imajları, hedef kitlenin o konudaki kararını etkilemektedir.
Marka İmajı Tüketiciyi Harekete Geçirir
Ürün ve hizmet diğerlerinden farklılaşırsa ön plana çıkar.
Burada da marka öne çıkmaktadır. Bazen ürün ortadan kalksa bile marka imajı
tüketici aklından çıkmaz. ürünlere marka isimlerinin adıyla anılmaktadır. Bazı
markalar kendi alanı dışında başka şeyler üretse bile markaları sayesinde o
ürünlerin kalitesini ispat etmeye gerek kalmadan kolayca satabilir.
Bazı firmaların olumsuz yaşadıkları olaylar nedeniyle artık
ne kadar kaliteli, üstün, hizmet verse versin tüketici gözünde olumsuz algısı
kalıcı olabilir. Firmalar tüketicinin aklında duygusal bağ oluşturarak kendini
sevdirir. Bazı tüketiciler araba alırken özellikten çok duygusal bağa
bakabilirler. Tüm bunlar kurumsal imajı oluşturmaktadır. Tüketicinin algısını,
firmaların geleceğini de artık oluşturdukları, sebep oldukları imaj
belirlemektedir. Şirketlerin yıllarını verdikleri imaj oluşturma çabaları
dakikalar içinde kötü bir gelişme ile yok olabilir.” diye konuştu.
Haber Tarihi : 11/10/2021