Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası tarafından yürütülen Sakarya'nın İhracatını Geliştirme Projesi 1 (SAİGEP 1) çerçevesinde; Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü ve Odamız ortak organizasyonu ile Hindistan Pazarı hakkında Genel bilgilerin verildiği “Hindistan Ülke Sohbet Toplantısı” düzenlendi.

Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Toplantı Salonu'nda yapılan Ülke Sohbet Toplantısı'na SATSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcıları; Orhan Yılgenci ve Günay Güneş ile Yönetim Kurulu Üyesi Emrullah Terzioğlu ve SAİGEP Projesi kapsamında yer alan firma yetkilileri iştirak etti.

İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları-2 Dairesi'nden Uzman Sinan YÜZAL'ın Hindistan pazarı hakkında detaylı bilgiler verdiği toplantıda özellikle hedef pazarlar arasında yer alan Hindistan'ın Türk yatırımcılar için oldukça avantajlı olduğu ve yatırım potansiyelinin değerlendirilmesi gerektiği vurgulandı.

Toplantıda konuşan İhracat Genel Müdürlüğü Uzmanı Sinan Yüzal Hindistan'ın dış ticareti hakkında detaylı bilgiler vererek şunları dile getirdi; “Hindistan'ın Türkiye ihracatı bakımından önemi de hızla yükselmektedir. 1995 yılında ihracatımızda 61. sırada olan Hindistan,  2012 yılında 39. sıraya yükselmiştir. Hindistan'a başlıca ihraç kalemlerimiz; metalik cevherler, demir-çelik ürünleri, doğal taşlar, otomotiv yan sanayi ürünleri, azotlu bileşikler, bazı tekstil ürünleridir. Başlıca ithal kalemlerimiz ise; petrol yağları, antibiyotikler, sentetik lifler, işlenmiş mermer, pamuk, tekstil ürünleridir. Sakarya'nın toplam ihracatında Hindistan'ın payı yaklaşık % 0,1'dir. Sakarya'nın Hindistan'a ihracatı 2012 yılında %48 artmıştır, Sakarya'nın Hindistan'dan ithalatı ise aynı yılda %30,6 oranında azalmıştır, Hindistan 2012'de Sakarya'nın ihracatında 59. sıradadır (2011'de 63. idi), Hindistan'ın Sakarya'nın ihracatındaki payı 2011'de %0,05 iken 2012'de %0,1 olmuştur” dedi.

Hindistan pazarında yer almak isteyen SAİGEP firmalarına da ülkeye yatırımlar ile ilgili tavsiyelerde bulunan Yüzal “Pazara uzun vadeli bir bakış açısı ile yaklaşılmalı, sabırlı olunmalı, Hindistan pazarına satılacak ürün, en büyük ihraç pazarımız olan Almanya'ya satılan ürün ile farklılık gösterdiği için bu pazara açılımda üretimde değişikliğe  gidilmelidir. Reklam ülkede satışı etkileyen önemli bir unsurdur. Bu nedenle tanıtım çalışmalarına önem verilmeli, Hint film sanayi Bollywood tanıtım çalışmalarında kullanılmalıdır. Pazara giriş öncesinde bir ön çalışma yapılmalı ve pazar ziyaret edilmeli. Ülkedeki önemli sektörel fuarlara katılım sağlanmalı. Hindistan pazarı gibi rekabetin yoğun olduğu ve fiyata duyarlı pazarda uygun fiyat, kaliteli ürün/teslimat hususuna önem verilmeli” dedi.

Sakarya İhracatını Geliştirme Projesi (SAİGEP 1) kapsamında 29 Eylül-02 Ekim tarihleri arasında ilimize Hindistan'dan gelecek yaklaşık 40 kişilik Alım Heyeti ile SAİGEP Firmaları arasında gerçekleştirilecek ikili iş görüşmeleri için hazırlık toplantısı özelliğini de taşıyan Hindistan Ülke Sohbet Toplantısında ülkeye ihracatın arttırılması için Güvenilir, kredibilitesi yüksek bir ticari ortak bulunulması, ofis, depo, mağaza kurmak sureti ile bir dağıtım ağı oluşturulması, ülke koşullarına hakim, vasıflı yerel personel istihdam edilmesi, nakliye ve ambalaj konularında ülkenin coğrafik konumu ve iklim şartları göz ardı edilmemesi ve pazara girişten bir süre sonra, gerekiyorsa pazarda yatırım yapılması gerektiği özellikle vurgulandı.

Önümüzdeki günlerde İlimize gelerek ikili iş görüşmelerinde bulunacak Hindistan Heyeti öncesi Pazar hakkında detaylı bilgiler alan firma yetkililerinin sorularını cevaplayan Uzman Sinan Yüzal, Son 20 yılda, yıllık ortalama %6 büyüme gerçekleştirmiş olan, Dünya ithalatında %2,2'lik pay ile 14. Sırada yer alan, yabancı yatırımcılar için önemli bir cazibe merkezi olan ve Türkiye ihracatında payı gittikçe artan Hindistan'ın Sakaryalı yatırımcıların değerlendirilmesi gereken ciddi bir Pazar olduğunu ve faydalanılması gerektiğini ifade etti.

 

Haber Tarihi : 20/9/2013
HABER MEDYA
PAYLAŞ
Son Haberler ::