SATSO ile Doğu Marmara Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezi (ABİGEM) işbirliğinde “Pandeminin Dijitalleşme Üzerinde Yarattığı Global Değişim” konulu online eğitim gerçekleştirildi.

Öğr. Gör. Sn. Reha Tartıcı’ nın sunumu ve SATSO üyelerinin katılımı ile webinar platformu üzerinden gerçekleştirilen eğitimde Covid-19 küresel pandemisinin pazarlama ve tüketici üzerinde neden olduğu değişim konusu işlendi.

“Tüketici Alışkanlıkları Kökünden Değişti

Eğitimde katılımcılara pandemi öncesi ve sonrasında dijital dünyaya genel bakış, pandeminin dijital pazarlama, marka iletişimi ve ticaret üzerindeki etkileri gibi konularda bilgiler veren Öğr. Gör. Sn. Reha Tartıcı sunumlarla desteklediği konuşmasında şunlara değindi; “1 yılı aşkın bir süredir hayatımızda ve gündemimizde olan en önemli konu Covid-19 pandemisidir. Pandemi sadece sağlık üzerinde etkisini göstermekle kalmadı ve insanoğlunun uzun yıllardır kendinde barındırdığı alışkanlıkları, davranışları çok kısa sürede kökünden değiştirmeye yetti. İnsanların tüketim alışkanlıkları, öncelik verdiği kurallar değişerek dijitalleşme yolunda yapılan yatırımlar, harcanan paralar ve kullanım çok ciddi boyutlara ulaştı.

“Süratli Dijitalleşme”

Pandemi döneminde tüketici davranışlarında ve alınan kararlarda dönüşümler yaşandı. Birçok tüketici çevrimiçi hizmetleri ilk kez denemiş oldu. Video chat veya konferans, e-ticaret, uzaktan eğitim, uzaktan egzersiz, online yemek siparişi gibi uygulamalar birçok kişi tarafından ilk kez kullanıldı ve oldukça memnun kalınarak pandemi döneminin ardından bile kullanılmaya devam edileceği söyleniyor. Bu süreçte ev dışı tüketim yüzde 65 oranında azalarak yerini yüzde 40 artan ev içi tüketim harcamalarına bıraktı. Tüketici pandemi döneminde de bu süreçte kazandığı davranışları sürdürmeye devam edecektir.”

“Müşteri Velinimetken artık Verinimet Oldu”

Sunumunun devamında pazarlamanın uğramış olduğu değişime de değinen Tartıcı; “Artık dünya ticareti için bizler sayısal verilerden ibaretiz. Taşıdığımız teknolojiler nedeniyle sürekli sayısal veriler üretiyoruz. Post pandemi döneminin ardından bile e-ticaretteki artış kalıcı olacak. Tüketici alışkanlıkları pandemi öncesine ta olarak dönmeyecek. Yerel ve aile işletmeleri teknolojiyle ve e-ticaret ile daha da ilgili olacak ve eski tip pazarlar yeni bir anlayışla tekrar kurgulanacak.

Müşteri velinimettir derken arkan sayısal dönüşüm ile müşteri verinimettir deniyor. Artık ticaret müşterinin oluşturduğu sayısal veriler ile yürüyor. Pazarlamada artık tüketiciyi ne kadar çok tanıdığınız, ne kadar çok kişiye hizmet verdiğiniz önemlidir. Ne kadar çok bilgi elinizde varsa o kadar çok insanı tanıyor, ihtiyaçlarını, zevklerini, beklentilerini biliyorsunuz demektir. Eskiden ürün odaklı bir pazarlama vardı şimdi ise tüketici odaklı pazarlama var. Eskiden otomobiller sadece siyah satın alınabiliyordu. Şimdi neredeyse tüm parçaları değişik renklerde müşterinin istediğine göre oluşturulabiliyor.

Haber Tarihi : 12/3/2021
HABER MEDYA
PAYLAŞ
Son Haberler ::