KARAR:1
Odamıza gelen ve komitemize havale edilen T.C. Geyve 1.Asliye Hukuk Mahkemesi ‘nin 2024/796 Esas sayılı ve 15/01/2025 tarihli yazısı görüşüldü.
Dava konusu, işyerinde 25/07/2016 ile 05/08/2024 tarihleri arasında çalışan bir işçisinin 05/08/2024 tarihi itibari ile net ve brüt maaşının, aralarında özel bir sözleşme yok ise belirtilen tarihte yürürlükte olan asgari ücretin miktarının %10 fazlası olabileceği kanaatimizin adı geçen Mahkemeye bildirilmesine. 19.02.2025/30

KARAR:2
Odamıza gelen ve komitemize havale edilen T.C. Geyve 1.Asliye Hukuk Mahkemesi ‘nin 2024/798 Esas sayılı ve 15/01/2025 tarihli yazısı görüşüldü.
Dava konusu, işyerinde 24/07/2017 ile 05/08/2024 tarihleri arasında çalışan bir işçisinin 05/08/2024 tarihi itibari ile net ve brüt maaşının, aralarında özel bir sözleşme yok ise belirtilen tarihte yürürlükte olan asgari ücretin miktarının %10 fazlası olabileceği kanaatimizin adı geçen Mahkemeye bildirilmesine. 19.02.2025/30

KARAR:3
Odamıza gelen ve komitemize havale edilen T.C. Geyve 1.Asliye Hukuk Mahkemesi ‘nin 2024/802 Esas sayılı ve 15/01/2025 tarihli yazısı görüşüldü.
Dava konusu, işyerinde 22/04/2023 ile 16/08/2024 tarihleri arasında çalışan bir işçisinin 05/08/2024 tarihi itibari ile net ve brüt maaşının, aralarında özel bir sözleşme yok ise belirtilen tarihte yürürlükte olan asgari ücret miktarı olabileceği kanaatimizin adı geçen Mahkemeye bildirilmesine. 19.02.2025/30

KARAR:4
Odamıza gelen ve komitemize havale edilen T.C. Geyve 1.Asliye Hukuk Mahkemesi ‘nin 2024/801 Esas sayılı ve 02/01/2025 tarihli yazısı görüşüldü.
Dava konusu, işyerinde 07/09/2018 ile 24/09/2024 tarihleri arasında çalışan bir işçisinin 05/08/2024 tarihi itibari ile net ve brüt maaşının, aralarında özel bir sözleşme yok ise belirtilen tarihte yürürlükte olan asgari ücretin miktarının %10 fazlası olabileceği kanaatimizin adı geçen Mahkemeye bildirilmesine. 19.02.2025/30

KARAR:5
Odamıza gelen ve komitemize havale edilen T.C. Geyve 1.Asliye Hukuk Mahkemesi ‘nin 2025/104 Esas sayılı ve 12/02/2025 tarihli yazısı görüşüldü.
Davalı işyerinde 12/09/2022 ile 31/12/2024 tarihleri arasında trikotajcı/endüstriyel örmeci olarak çalışan bir işçisinin 31/12/2024 tarihi itibari ile net ve brüt maaşının, aralarında özel bir sözleşme yok ise belirtilen tarihte yürürlükte olan asgari ücretin miktarı olabileceği kanaatimizin adı geçen Mahkemeye bildirilmesine. 19.02.2025/30


KARAR:6
Odamıza gelen ve komitemize havale edilen T.C. Geyve 1.Asliye Hukuk Mahkemesi ‘nin 2025/105 Esas sayılı ve 12/02/2025 tarihli yazısı görüşüldü.
Davalı işyerinde 27/09/2023 ile 31/12/2024 tarihleri arasında trikotajcı / endüstriyel örmeci olarak çalışan bir işçisinin 31/12/2024 tarihi itibari ile net ve brüt maaşının, aralarında özel bir sözleşme yok ise belirtilen tarihte yürürlükte olan asgari ücretin miktarı olabileceği kanaatimizin adı geçen Mahkemeye bildirilmesine. 19.02.2025/30

KARAR:7
Sakarya İŞKUR Müdürlüğü yetkilileri tarafından Meslek Komitemize Nitelikli İş Gücü Yetiştirme Programı (NİYEP) hakkında bilgilendirme yapılmıştır. 19.02.2025/30

KARAR:8
Meslek grubu üyelerimizden Meslek Komitemize gelen şikayetlerde;
 5810 GTİP numaralı ürünler (parça, şerit veya motif halinde işlemeler) üreten firmaların ciddi problemlerle karşılaştığı belirtilmiştir. 
Firmaların ürettiği ürünlerin fiyatlarını etkileyen en önemli faktörlerden birinin hammadde fiyatlarındaki dalgalanmalar ve dampingli ürünlerin oluşturduğu fiyat baskısı olduğu, özellikle ithal ürünlerde uygulanan uzun vadeli ödeme koşullarına rağmen oluşan yüksek vade farklarının ithal ürün fiyatlarına ya hiç yansıtılmadığı ya da düşük oranlarda yansıtıldığı, bu durumun, yerli üreticiler açısından önemli bir rekabet dezavantajı yarattığı belirtilmiştir.
Ayrıca Çin devletinin ihracatçılara finansal destek sağlamak adına ithalat ürünler için açılan akreditif bedellerinin vadelerine bakmaksızın düşük komisyon oranları uyguladığı, bu desteklerin Çin’den gelen ürünlerin yerli üreticiler üzerinde ciddi bir fiyat rekabeti baskısı oluşturmasına yol açtığı, özellikle yerli üreticilerin hammadde maliyetlerindeki artışları ürün fiyatlarına yansıtmakta zorluk yaşadığı, Çin menşeli ürünlerin ithalatında, 165 cm eninden dar ürünlere referans fiyat ve anti-damping uygulamasının yapılmaması, bu ürünlerin çok düşük fiyatlarla ülkemize girişine neden olduğu, bu durumun haksız rekabet yarattığı ve yerli üreticiler üzerindeki baskıyı artırdığı, bu ürünlerin ithalatında "metre" bazlı giriş birimi kullanıldığı, ülkemizde vergi sisteminin "kg" üzerinden değerlendirme yaptığı, örnek olarak  1 metre kumaşın en fazla 0,500 kg ağırlığında olmasına rağmen, 1 kg kumaştan 6-7 metre ürün elde edilebildiği, bu uyumsuzluğun ithalatın doğru ölçülmesini zorlaştırdığı ve gerçek ithalat miktarlarının belirlenmesini engellediği belirtilmiştir.
Yerli tekstil üreticilerimizin mağdur olmaması ve haksız rekabetin ortadan kaldırılması amacıyla 165 CM altındaki ürünlerde referans fiyat ve anti-damping uygulamalarının hayata geçirilmesi, ithalat birimlerinin "metre" üzerinden ölçülerek vergi sistemine uyumlu hale getirilmesi, hammadde maliyetlerinin düşürülmesi ve finansal destek mekanizmalarının iyileştirilmesi hususlarında T.C. Ticaret Bakanlığı nezdinde gerekli girişimde bulunulması için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ ne yazı yazılması hususunun Yönetim Kurulu’muza arzına, 19.02.2025/30

KARAR:9
Bromeks Brode Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi’ nin toplantı katılım talebi hakkındaki 18.10.2024 sayı ve 21.10.2024 tarihli yazısı görüşüldü. 
İlgili üyemiz ile Meslek Komitemiz tarafından gerekli görüşmeler yapılacaktır.19.02.2025/30

KARAR:10
Meslek grubumuz ile ilgili genel sorunlar tartışıldı. 19.02.2025/30

KARAR:11
Dilek ve temenniler dinlendi. 19.02.2025/30
Haber Tarihi : 28/2/2025
Paylaş
Diğer Komite Haberleri ::