KARAR: 1 
Odamıza gelen ve  Meslek komitemize havale edilerek komitemizden görüş istenilen TOBB ‘nin 18 10 2010  tarih  26036 sayılı Yeni Meslek Okulu Modeli konulu yazısı  görüşüldü. Aşağıdaki konular görüş olarak bildirilmesine.
Teknik liselerden ve meslek liselerinden mezun olanların sanayide veya kendi branşlarında başarılı şekilde çalışabilmeleri için  başka ülkelerden model arayama gerek yoktur,Geçmiş dönemlerde bu okullardan mezun olanlar şu zamandaki  mühendis ve teknik öğretmenlerin çoğundan daha iyi bilgi tecrübeye sahip olarak yetişiyorlardı. Okul ve öğrenci kalitesi yükseltilmeli  Bu sebeple; 
1-Teknik lise veya meslek liselerine kaliteli öğrenci gelmesi sağlanmalıdır, bu da bu okullardan mezun olan öğrencilerin üniversitelerde mühendislik ve buna benzer mesleki branşlardaki bölümlere girebilmelerinin önü açılmalıdır. 1970-1980'li yıllarda olduğu gibi, çoğunlukla mühendisler mesleki dalda tabandan yetişerek gelecektir. Teknik ve meslek liselerine kaliteli öğrenci girişi sağlandıktan sonra bu okullardaki eğitim seviyesi yükselecektir, üniversiteye giremeyen mezunlarda kaliteli olacaktır. Kaliteli mezunlar kendi branşında iş sahasında çalışacak başarılı olacaktır, kalitesiz mezun çalışsa da başarılı olamaya-caktır. (Mezunlar 4 yıllık bölüm olarak üniversiteye girdiklerinde ancak teknik eğitim fakültelerine girebiliyor, kaliteli mezun olmayınca buradan mezunlar meslek liselerine eğitici oluyor zincirleme devam ediyor).
2-Bu okullardaki  atölyelerin kalitesi yükseltilmeli, gerekli makine –techizatlar temin edilmeli öğrenciler bu makine –techizatı kullanmalıdır. Teknik lise ve meslek liselerinde haftanın belirli günlerinde okul dışında yapılan atölye (staj) dersleri kanaatimizce faydalı olmamaktadır. Öğrenci sadece o işyerine gidip- gelmekte bazıları onu da yapmamakta, o zamanlar faydalı olmamaktadır. Çoğu işyerlerinde hatta kamu işyerlerinde öğrencilere başka işler yaptırılmaktadır, çalışmaları gereken tezgah ,makinelerde çalıştırılmamaktadırlar, işyerlerinde büyüklerinden o yaşlarda argo-laubali konuşmalar öğrenmektedirler. 1970-1980'li ve daha önceki yıllarda olduğu gibi. (sanayi ticaret odaları okullara bu makine-techizatı temin etmede yardım etmelidir.) Öğrenciler yaz tatilinde ve son sınıfın son zamanlarında işyerlerinde staj yapmalıdır.
3-Öğrencilere bu eğitimleri verecek kaliteli öğretmenler yetiştirilmeli, mesleki öğretmenlere pratik eğitimler verilmelidir. Mesleki öğretmenlere atelyelerde yardımcı olacak pratik tecrübeye sahip teknisyenler olmalıdır.
4- Sanayi Odalarınca bölgenin ihtiyacına göre ve bölgedeki sanayi kollarına göre mesleki okullara bölümler açılmalarını sağlamalı, bakanlık bu talebi yerine getirmelidir. Müfredat programını sanayi odaları belirlemeli, bakanlığa sunmalıdır.
5-Mesleki okullardaki atelyelerde piyasaya yönelik işler yapılmalı, okulların döner sermayeleri olmalı, öğrenciler bu işlerden prim almalıdır.
Haber Tarihi : 8/11/2010
Paylaş