Geçmişin itibarlı mesleği yok olma noktasına geldi.

SATSO 20.Meslek Komitesi, şehir içi ve şehirlerarası yollarda birer akaryakıt bayisi gibi faaliyet gösteren ve her gün bir yenisi açılan 10 numara yağ satışı yapılan noktaların, akaryakıt bayiliği mesleğini bitirme noktasına getirdiğini belirterek, ilgili kurum ve kuruluşlardan bu noktaların denetlenmesini istediler.  


Aylık Olağan Meslek Komitesi toplantısını yapan SATSO 20. Meslek Komitesi (Petrol Ürünleri Ticareti) gündem maddesi olarak 10 numara yağ satışını masaya yatırdı.

20. Meslek Komitesi üyeleri; 7 gün 24 saat aralıksız çalışan akaryakıt bayilerinin bu çabalarına karşın kar marjlarının paylaşımında hak ettiklerini alamadıklarını belirttiler. Kamuoyuna,  akaryakıt bayilerinin çok büyük paralar kazandığının  lanse edildiğini oysaki bunun doğru olmadığını belirten komite üyeleri, günümüzde pek çok akaryakıt bayiinin faaliyetine son verme noktasına geldiğini ve bir çok istasyonun pompalarında yakıt dahi bulunmadığını söylemenin hiçte yanlış olmadığını ifade ederek sektörün bitme noktasına geldiğini vurguladılar. 

Son dönemde akaryakıt bayilerini etkileyen en önemi sorunlardan birisinin de kullanımı hızla artan "10 numara yağ"' lar olduğunu belirten komite üyeleri; 10 numara yağ kullanımının hem insan sağlığına hem çevreye son derece zararlı olduğunu ve devleti büyük bir vergi kaybına uğrattığını ifade ederek bu konuda yapılan denetimlerin sıklaştırılması gerektiğini belirttiler.  
Türkiye'de madeni yağ kisvesi altında satılan sahte akaryakıtların satış mahallerinin hızla çoğalmakla birlikte, satış yapılan yerlere herhangi bir denetim yapılmamasının günümüzde pek çok akaryakıt istasyonunun iş kapasitesini düşürdüğü ve bir çok istasyonu da kapanma noktasına getirdiğinin bilgisini veren 20. Meslek Komitesi üyeleri, yakıt olarak kullanılan yağların bir kısmının büyük markalara ait olanları olduğu gibi özel olarak kurulan rafinerilerde fuel-oil'den, yanık yağdan üretilenleri de bulunduğunu ifade ettiler.

Türkiye'de palm olein yağlarından yapılan sahte motorin üretiminde de büyük bir patlama yaşandığına dikkat çeken 20. Meslek Komitesi üyeleri, piyasada çok yüksek tonajlarda sahte mazot satışı yapıldığını, sahte mazotun,  palm olein yağlarının içine solvent katılarak üretildiğinin bilinmesine karşın sahte mazot üretiminin yeterince denetlenmediğini belirterek 10 numara yağın da yakıt olarak kullanılmasının önünde yasal olarak hiçbir engel bulunmadığını ifade ettiler. 

"Yağları hangi firmalar üretiyor, hammaddelerini nerelerden alıyorlar, bunların ciddi şekilde EPDK tarafından incelenmesinde yarar vardır. Kolluk güçleri de gerek şehirlerarası gerekse şehir içi yollarda denetimlerini sıklaştırmalı, denetim bölgelerinde 10 numara yağ adı altında motorlarda yakıt olarak kullanılan çevre, insan sağlığına son derece zararlı maddelerin kullanımına göz yumulmamalıdır." diyen SATSO 20. Meslek Komitesi Üyeleri 10 numara yağın yakıt olarak satılmasını engellemek için ilgili kamu kurum ve kuruluşlarını göreve davet ettiler.

Haber Tarihi : 3/2/2010
HABER MEDYA
PAYLAŞ
Son Haberler ::