Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliği ve MÜSİAD'ın organizasyonu ile SATSO Ali Coşkun konferans salonunda Otomotiv Zirvesi adı altında “Otomotiv Sektöründe Satış Sonrası Hizmetler ve Tüketici Beklentileri” konulu panel düzenlendi.

Toplantıya Sakarya Valisi Mustafa Büyük, Ak Parti Sakarya Milletvekili Şaban Dişli, Ak Parti Sakarya Milletvekili Hasan Ali Çelik, SATSO Yönetim Kurulu Üyesi Burhan Akçam, TOYOTA Otomotiv Sanayi AŞ CEO'su Orhan Özer MÜSİAD Sakarya Şube Başkanı Halit İnci, Sakarya Sigorta Acenteleri Derneği Başkanı Çetin Erdil, zirve konuşmacıları ve çok sayıda davetli katıldı.

SATSO'da gerçekleştirilen ve MÜSİAD Genel Başkanı Nail Opak'ın da katıldığı toplantıya, Otomotiv Sektör Kurulu Başkanı Salih Sami Atılgan, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürü Süfyan Emiroğlu, Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü Dr. Ahmet Genç ve Rekabet Kurumundan Zeynep Sengören konuşmacı olarak katıldı.

Toplantının açılış konuşmaları bölümünde kürsüye gelen SATSO Yönetim Kurulu Üyesi Burhan Akçam SATSO öncülüğünde başlatılan “Otomotiv Şehri Sakarya” projesinin bu ve benzeri çalışmalarla desteklenerek pekiştirilmesinin Sakarya adına mutluluk verici olduğunu dile getirerek şunları ifade etti.

“Ülkemizin 2023 Hedefleri kapsamında Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası tarafından bu konuyla alakalı çalışmalar yapılmaktadır. “Sakarya Vites Yükseltiyor” sloganıyla yaptığımız Otomobil Çalıştayı'nda ele aldığımız ve en çok üzerinde tartışılan konularından biri de “yan sanayide bir üst basamağa nasıl çıkabiliriz?” konusudur.

Çevreye duyarlı sanayisini ve tarımsal gücünü müşterek yükseltebilen Sakarya'nın Türkiye'nin gelecek yıllarda yükselen yıldız şehirlerden biri olacağına inancımız tamdır. Ve “Otomotiv Şehri Sakarya” olarak Dünyaya açılmanın hazırlıklarına başladık. MÜSİAD'ın yaptığı bu çalışmanın bizim çalışmamızla örtüştüğünü görmekten büyük mutluluk duyuyor, yerli otomobil neden Sakarya'da imal edilmesin diyoruz. Sakarya 2013 yılı Ocak –Ağustos ayları arasındaki 8 aylık ihracatında ülke ihracatının %1,4'lük ciddi bir bölümünü karşılayarak geçen yılın toplam ihracat oranından fazlasını gerçekleştirmiştir. Otomotiv ağırlıklı ihracat rekoruna imza atan Sakarya, bu konumunu daha ileriye götürmek için rekabetçi koşullara uygun olarak üretime hazırlanmaktadır. Bu anlamda MÜSİAD Otomotiv Sektör Kurulu'nun “OTOMOTİV Sektöründe Satış Sonrası Hizmetler Ve Tüketici Beklentileri” konulu zirve toplantısının yararlı olacağına inanıyoruz”

Zirvede bir konuşma yapan MÜSİAD Genel Başkanı Nail Olpak, gelişmekte olan ülkelerde ekonominin lokomotif sektörlerinden birinin otomotiv sektörü olduğunu ifade ederek, “Dünya otomotiv sektörünün 2 trilyon euro civarında cirosu olduğu tahmin ediliyor. Bu şu anlama geliyor, sadece otomotiv sektörü dünyanın 6. Büyük ekonomisidir. Ülkemizde otomotiv ana sanayide 50 bin, yan sanayide 200 bin olmak üzere yaklaşık 250 bin kişinin istihdam edildiği ve bu sayının dağıtım, pazarlama ve satış ağlarında çalışanları ile birlikte 400 bin kişi olduğu söyleniyor” dedi.

Gerçekleştirilen zirvenin ardından yayınlanan sonuç bildirgesinde şu tespitler yer aldı: “Rekabet Kurumu tarafından 2007 yılında yürürlüğe giren Grup Muafiyeti tebliğinin etkin bir şekilde uygulanması gerekmektedir. Kendi pazar dinamiklerimizin analiz edildiği ve küresel yeniliklerle harmanlanan yeni bir strateji belirlenmelidir. Otomotiv sanayi strateji belgesinde ortaya konan hedeflerin gerçekleşme durumu dönemsel olarak ortaya konmalı ve sektörle paylaşılmalıdır.”
Sonuç bildirgesinde ayrıca, otomotivde sektörel bilgilere ulaşımda yaşanılan zorluklar kaldırılmalı ve sektörel bir veri tabanı oluşturulması gerektiği belirtilerek şöyle denildi: “Küresel piyasalardaki gibi, araç üretildikten sonra aracın yaşam sürecini kontrol etme konusunda tek başına ana sağlayıcıların değil müşterinin beklentilerinin belirleyici olduğu seviyeye gelmemiz gerekmektedir. Eşdeğer parça konusunda yetkili test ve analiz merkezlerinin oluşturulması gerekmektedir. Eşdeğer parça kullanımında yetkili test ve analiz merkezlerinin oluşturulması gerekmektedir. Hurda dönüşüm merkezleri kurularak belli bir yaşın üzerindeki araçların piyasadan toplanılması sonrası ikinci el yedek parça olarak tekrar piyasaya girmeleri engellenmelidir. Sigorta ve benzeri büyük müşterilerin rekabeti engelleyici ve yönlendirici yaklaşımlarına izin verilmemelidir. Yenileme pazarından elde edilen birikim ve oluşturulacak veri tabanı, üretim, yedek parça ve servis ağı ile ülkemiz adına bir marka oluşturmamız gerekmektedir.”
Yayınlanan sonuç bildirgesindeki tespitlerin kanun koyucular ve sektöre yol gösterici olması temennisinde bulunuldu.

Haber Tarihi : 23/9/2013
HABER MEDYA
PAYLAŞ
Son Haberler ::